Hiilit

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
Alfredo
'Admiral'
'Admiral'

Hiilit

Viesti Kirjoittaja Alfredo »

Moi. Taas puhalin vastustaja on rikki kolmas kertta vuosi aikka, ja jos vikka on hiilit voiko sen vaihta, lähin autokorjaamo sanoi ett ej.

Tämä om Minun ensimäinen kirjotus Suomen kieli täältä, joskus ej ymmär itse mitä olen kirjanut, olen silti auton harastaja ja halua olla aktivinen Opel Club Finland
kadett90
OCF Member 2024
OCF Member 2024

Re: Hiilit

Viesti Kirjoittaja kadett90 »

Jos löydät sopivat hiilet niin kyllä ne yleensä jollain konstilla vaihdettavissa on.
If you find a suitable carbon brushes they usually are somehow interchangeable.
Alfredo
'Admiral'
'Admiral'

Kiitos Masa.
Pasto
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Pasto »

Ebays voi jotain löytyy. Itse tilasin noin vuosi sitten 4kpl hiiliä joita myytiin zafiraan sopivina. Ne oli kuitenki ihan saman kokosia kuin vm 96 vectra b:ssä. Hiilipari makso varmaa jotain luokkaa 5€, et posteineen sai alle 20€ tilattua.

Hiilet on helppo työstää sopiviksi jos vähä kokoeroa. Ensiksi voi koettaa kääntää niitä hiiliä jolloin terävä kärki tulee keskustaan. Sitä kärkeä on hyvä vähä pyöristää. Ainakin noihin b mallin vectroihin hiilenvaihto on melko helppo projekti.
Alfredo
'Admiral'
'Admiral'

Kiitos Pasto.
Kesääle helpompi, purkka puhalin ja vie se mukana etsi hiilit.
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Kannattaa tarkistaa, kuinka kuluneet ovat puhaltimen moottorin roottorin kupariliuskat. Hiilien päät osuvat niihin... jos on kunnon karkeat urat niissä, niin saattaa hiilien vaihtaminen olla turhaa. Samoin kannattaa katsoa , onko puhaltimen moottorin laakerointi kunnossa... jos laakeri on ruostunut , voi jaruttaa pyörimistä liikaa.
Molemmissa tapauksissa on viisainta ostaa uusi puhallin.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Alfredo
'Admiral'
'Admiral'

Jepp, olen itse alkanut ajatella että uus mootori on kaiki helpoin. Vebasto ajo voi olla syy että kuulunut.
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Uusi puhallin on tosiaan heloin vaihtoehto. Kannattaa ennemmin sitten hankkia alkuperäinen. Esim. Motonetin halpa tarvikepuhallin saattaa olla huonosti sopiva.
Lisäksi kannattaa tarkistaa liitin ja johtimet... sulanut liitin voi aiheuttaa jännitehäviötä ja siten virran kasvua ja siksi vastus lämpenee. Toki ennemmin johtuu kuluneista hiilistä ja roottorista.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Vastaa Viestiin