C Corsan töötti

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
hanta
'Admiral'
'Admiral'

C Corsan töötti

Viesti Kirjoittaja hanta »

Katsastusmieshän sen vasta huomasi että äänitorvi ei toimi. No ainoa vika, ja hylkyä ei sen takia tullut, mutta täytyyhän toi korjata. Brittifoorumilla tiedettiin että vika on yleensä niissä ratin nappuloissa, ja irroittelinkin ne kun ensin olin testannut itse torven + sulakkeet. Mutta kun yhdistin kosketusnavat siellä ratissa, niin ei vieläkään tapahtunut mitään... :(
Nyt tarvittaisiinkin sitten hyviä neuvoja. Tietääkseni töötille on olemassa myös rele - mutta mikähän se noista on ? Ja miten sen testaisi. Vai meneekö tuolta ohjausakselin sisältä jokin kierukka tms rikki ? Kellään kokemusta ja tietoa äänitorven sähköistä ? Testerillä tuo kait selviäisi. :roll:

Kiitokset etukäteen kommenteista, ja auto siis C-Corsa, 1,2 2001.
Hanski
Altti450
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Re: C Corsan töötti

Viesti Kirjoittaja Altti450 »

Moro, mulla torven toimimattomuus korjaantui uusilla ratin painikkeilla. Niitä löytyy ebaysta pilkkahintaan. Itse rele lienee siellä konehuoneessa niissä kuskin puolella olevissa lodjuissa. En valitettavasti osaa sanoa mikä niistä se on.
VWSharan 2.0TDI, Vectra C 1.9CDTI exiä kymmenkunta ooppelia ja muutama kansanauto.
hanta
'Admiral'
'Admiral'

Re: C Corsan töötti

Viesti Kirjoittaja hanta »

Altti450 kirjoitti:Moro, mulla torven toimimattomuus korjaantui uusilla ratin painikkeilla. Niitä löytyy ebaysta pilkkahintaan. Itse rele lienee siellä konehuoneessa niissä kuskin puolella olevissa lodjuissa. En valitettavasti osaa sanoa mikä niistä se on.
Niin, olen kyllä kokeillut töötätä yhdistämällä ratin painikkeissa piuhat, mutta ei inahdustakaan, täytyy vielä kokeilla kuuluisiko edes releen naksahdus. Tuliko niiden painikkeiden mukana piuhat ? Mites asennus, pitikö airbagi poistaa että sait painikkeiden piuhan yhdistettyä ? Vähän pelkään että sieltä ratista on hajonnut jokin kierukka mikä johtaa virtaa ratista eteenpäin.. :-?
Hanski
Vastaa Viestiin