Jo reilun vuoden olen yritellyt selvittää tälläkin palstalla syitä astran nuhaisuuteen ja korkeisiin päästöihin. EGR on suljettu ja nyt sitten oli katalysaattorin vuoro, vaikka se vaikuttikin olevan aivan ok kun putkeen katseli.
Muttei ollut. Tarvikekattia asennettaessa selvisi, että kennosto oli entisestä repeytynyt ja ryttääntynyt putkeen siten että seurauksena oli tukos. Illalla kävin testaamassa autoa kyläpätkällä ja kyllä liikahtaa eri iloisesti. Nyt sitten seuraavaksi pakokaasutestiin.
Astra 1.6 16 v -95 uneliaisuus ja korkeat päästöt inmemoriam
Heh, jep. Kun ooppelin omistaa, niin osaa iloita tämmöisistä asioista 
Itse jo ajattelin että homma menee seuraavasti --> EGR tukkoon --> Katin vaihto --> Lambdan vaihto --> moottorin lämpötila-anturin vaihto --> ruiskun tutkiminen --> kone auki --> koneen vaihto --> kaivurin hankinta --> auton kuoppaaminen lähimpään suohon.
Noh, ei nyt vielä nuolaista ennen kuin päästöt tipahtaa. Maanantaina mittariin.
Itse jo ajattelin että homma menee seuraavasti --> EGR tukkoon --> Katin vaihto --> Lambdan vaihto --> moottorin lämpötila-anturin vaihto --> ruiskun tutkiminen --> kone auki --> koneen vaihto --> kaivurin hankinta --> auton kuoppaaminen lähimpään suohon.
Noh, ei nyt vielä nuolaista ennen kuin päästöt tipahtaa. Maanantaina mittariin.