Zafira b 2.2direct -06 ei enää käynnisty
Zafira b 2.2direct -06 ei enää käynnisty
Maanantaina töihin lähtiessä auto ei startannutkaan. Käynnistäessä kuului vaan naksahdus.
Tänänn aloin asiaa sitten tutkimaan ekaksi toteamalla yleismittarilla virtaa akussa olevan. Tuttu ehdotti starttimoottorin jäätymistä, joten olen yrittänyt sitä sulatella pari tuntia ilman tuloksia.
Sain vikakoodin 111264, painamalla jarru ja kaasu polkimet pohjassa + virrat päälle taktiikalla.
Onkohan tässä nyt auttamatta korjaamolle soitettava?
Molempia avaimiakin olen varmuuden vuoksi testannut ei vaikutusta tosin ei käynnistykseneston valo palamaan jääkään.
Ideoita kenelläkään?
Kysyy nimimerkki epätietoinen
Tänänn aloin asiaa sitten tutkimaan ekaksi toteamalla yleismittarilla virtaa akussa olevan. Tuttu ehdotti starttimoottorin jäätymistä, joten olen yrittänyt sitä sulatella pari tuntia ilman tuloksia.
Sain vikakoodin 111264, painamalla jarru ja kaasu polkimet pohjassa + virrat päälle taktiikalla.
Onkohan tässä nyt auttamatta korjaamolle soitettava?
Molempia avaimiakin olen varmuuden vuoksi testannut ei vaikutusta tosin ei käynnistykseneston valo palamaan jääkään.
Ideoita kenelläkään?
Kysyy nimimerkki epätietoinen
Re: Zafira b 2.2direct -06 ei enää käynnisty
Lisäyksenä viä, että olin ajanut autolla normaalisti sitä ennen ja se oli seissyt viikonlopun.
Viikkoa aikaisemmin, kun oli ekat kovat pakkaset, -20, ei lähtenyt aamulla myöskään käyntiin vaikka oli lämmityksessä kaksi tuntia. Annoin olla viä kasi tuntia lisää, jolloin starttasi hieman tavallista vaikeammin, mutta toimi kuitenkin normaalisti.
Viikkoa aikaisemmin, kun oli ekat kovat pakkaset, -20, ei lähtenyt aamulla myöskään käyntiin vaikka oli lämmityksessä kaksi tuntia. Annoin olla viä kasi tuntia lisää, jolloin starttasi hieman tavallista vaikeammin, mutta toimi kuitenkin normaalisti.
Tuolla yleismittarilla et kyllä juurikaan pysty sanomaan akun kunnosta ja varsinkaan sen virranantokyvystä mitään. Pistä kaapeleilla toinen täys akku rinnalle ja kokeile uusiks.
Vectra B -96 x20xev
Kadett E -91 c16nz (ex)
Kadett E -91 c16nz (ex)
Tuolla vikakoodilla sain googlettamalla tiedon IMUILMAN LÄMPÖTILA-ANTURIN AJOITTAINEN ALIJÄNNITE.
Kiitos tiedosta smokehead, käynpä kokeilemassa.
Kiitos tiedosta smokehead, käynpä kokeilemassa.
Akun kengät kato samalla että hyvin kiinni, ja startille menevä plus johto ja isot maadotusjohdot on kiinni kunnolla.
Vectra B -96 x20xev
Kadett E -91 c16nz (ex)
Kadett E -91 c16nz (ex)
Akku siä sökö on, ei anna startata vaikka periaatteessa akussa ois viä starttiin virtaa...
Akkuhan siä viallinen oli. Hyvä näin ja kiitokset avusta!