Kukaan kuullu koskaan tämmösestä ideasta? canbus-väylälllä ohjatut sähköt ralliautoon.
millasilla palikoilla/miten? saako tuolla aikaseks kevennystä autoon kun kaikki sähköt purettas pois ja korvattas lattakaapeleilla. ohjaimeks ohjainlaite joka ohjelmoidaan esim kannettavalla.
Canbus - Väylä Ralliautoon
Re: Canbus - Väylä Ralliautoon
Ei tuolla painon säästöä saa.
Normaalisti henkilöautoissa on yksi pääohjainlaite, jolla ohjataan useita eripuolelle autoa sijoitettuja ohjainlaitteita.
Johtomäärä todennäköisesti lisääntyisi, koska valot, yms. Säkölaitteet tarvitsee ne ihan normaalit jodot edelleenkin.
Hieno idea ja olen itsekin miettinyt kuinka tuon väylän saisi esim. vaimokkeen harrastekuplaan.
Raskaan kaluston ohjainlaitteet on parhaiten muokattavissa, mutta ohjainlaite on ihan järkyttävän kokoinen.
Henkilöautojen järjestelmät on hyvin vaikeita ohjelmoida/muokata.
Katkaisimet ja muut sähkölaitteet on väyläkäytössä huomattavastikin monimutkaisempia, kuin perinteiset.
Normaalisti henkilöautoissa on yksi pääohjainlaite, jolla ohjataan useita eripuolelle autoa sijoitettuja ohjainlaitteita.
Johtomäärä todennäköisesti lisääntyisi, koska valot, yms. Säkölaitteet tarvitsee ne ihan normaalit jodot edelleenkin.
Hieno idea ja olen itsekin miettinyt kuinka tuon väylän saisi esim. vaimokkeen harrastekuplaan.
Raskaan kaluston ohjainlaitteet on parhaiten muokattavissa, mutta ohjainlaite on ihan järkyttävän kokoinen.
Henkilöautojen järjestelmät on hyvin vaikeita ohjelmoida/muokata.
Katkaisimet ja muut sähkölaitteet on väyläkäytössä huomattavastikin monimutkaisempia, kuin perinteiset.
TOO MUCH POWER, IS ALMOST ENOUGH
juu ei tämä idea mua varrten ole vaan tuttu kyseli että ymmärränkö näistä jutuista mitää että joku oli sille puhunu että helpottais kuulemma jne kun olis tuommonen canbus väylä ohjaus autossa joka esim PC:n kautta ajettais ohjelma sisään jne...
Edit: Jani sun linkillä pääsee vaan racepak:n etusivulle
Edit: Jani sun linkillä pääsee vaan racepak:n etusivulle
niin pitiki sieltä löytyy kaikki mitä kisa-auton sähköt vaatii
aika kallista mut jos raha ei ole este harrastamiselle
kaikki releet poistuu ja läppärillä vaan ohjelmoidaan
aika kallista mut jos raha ei ole este harrastamiselle
TOO MUCH POWER, IS ALMOST ENOUGH
en tiiä kuinka paljon raha on tässä esteenä, mutta juuri tuosta vehkeestä vehkeestä puhu mulle kun sano että sais releet ym pois käytöstä...LUMI kirjoitti:niin pitiki sieltä löytyy kaikki mitä kisa-auton sähköt vaatii
aika kallista mut jos raha ei ole este harrastamiselle![]()