Omega B2 ilmastoinnin vuoto
Omega B2 ilmastoinnin vuoto
Ilmastoinnin kompressori valuu vihertävää lientä, ilmeisesti ne päällä olevat putkiliitokset vuotaa. Onko kenelläkään osanumeroita tai mittoja niille tiivisteille, Uzit- tiivisteen näköiset mutta lieneekö ihan standardimittoja vai GM:n omia mitoituksia kuten muuallakin koneessa... Ei kai nuo yleensä muualta voi vuotaa, vuoto on siis selvästi kompressorin päällä, ei putkissa itsessään tms.
Ei enää Omegaa vaan Sitruunapatonkia
Re: Omega B2 ilmastoinnin vuoto
Voi se itse kompurakin vuotaa saumastaan. Siihen ei taida auttaa muu ku uus kompura.kcl kirjoitti:Ei kai nuo yleensä muualta voi vuotaa, vuoto on siis selvästi kompressorin päällä, ei putkissa itsessään tms.
mulla saattaa jossaim olla ne tiivisteiden mitat..aluumiiniset tiivisteet mis sit joku kumireuhake siin keskireijäs
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Astra 1.9 -07 OPCline
Just ne sellaiset, jos vaan saat kaiveltua mitat niin kiitollisena otan ne vastaanAri-S kirjoitti:mulla saattaa jossaim olla ne tiivisteiden mitat..aluumiiniset tiivisteet mis sit joku kumireuhake siin keskireijäs
Ei enää Omegaa vaan Sitruunapatonkia
-
opel is best
- 'Senator'

Ilmeisesti samat tiivisteet mitä B Vectrassa. Ei kannata mun mielestä sen enempää ruveta ihmettelemään, kuin hakea uudet marmoritiskiltä. Varmasti kympillä selviät.
Toivottavasti ei haittaa että lainaan tätä topikkia. Eli B2 bensa omega, ja kompura pitää järkyttävää meteliä, ilmeisesti akselin laakeri sökönä ja vuotaakin vähän.
Eli mistä kannattaa uus kompura ostaa? Onko motonetin 330e halvin? Käytettyä ei tekis mieli kokeilla kun on kuitenkin aina riski, ja näkee vasta uusien aineiden laiton jälkeen että toimiiko, ei viittis montaa kertaa vaihtaa. Jos tiedätte jonkun kellä on ylimääräsenä jäänyt uusi kompura nurkkiin niin YV!
Kiitän!
E: Niin ja tuleeko uuden kompuran mukana tiivisteet siihen putkilähtöön vai pitääkö ne ostaa erikseen?
Eli mistä kannattaa uus kompura ostaa? Onko motonetin 330e halvin? Käytettyä ei tekis mieli kokeilla kun on kuitenkin aina riski, ja näkee vasta uusien aineiden laiton jälkeen että toimiiko, ei viittis montaa kertaa vaihtaa. Jos tiedätte jonkun kellä on ylimääräsenä jäänyt uusi kompura nurkkiin niin YV!
Kiitän!
E: Niin ja tuleeko uuden kompuran mukana tiivisteet siihen putkilähtöön vai pitääkö ne ostaa erikseen?
-
opel is best
- 'Senator'

Suoraan ulkomailta kuten Saksasta tilattuna tulee kompura varmasti halvimmaksi. Ebaysta löysin itse. En nyt muista hintaa tarkalleen, mutta kuitenkin alle 200€ oli toimituskuluineen. Saa toki olla tarkkana, että löytää juuri sopivan.
Joo kattelin että saksan ebaysta saa johonkin 150 euroon. Eikös kaikkiin bensaomegoihin käy sama kompura? Pitääkö noihin itse lisätä öljy sisään ja ostaa uudet tiivisteet putkilähdöille?
-
opel is best
- 'Senator'

Ei mulla ainakaan tullut tiivisteitä mukana.
Jos et itse tee ilmastoinnin täyttöä, niin ei sinun tarvitse huolehtia öljyn lisäyksestä. Kun viet ilmastoinnin "täytettäväksi" niin mainitse että olet laittanut uuden kompuran. Mikäli on asiantunteva paikka, niin koeponnistuksen jälkeen lisätään öljyä 50% kokonaisöljymäärästä + pois imetty öljymäärä +10g.
Jos et itse tee ilmastoinnin täyttöä, niin ei sinun tarvitse huolehtia öljyn lisäyksestä. Kun viet ilmastoinnin "täytettäväksi" niin mainitse että olet laittanut uuden kompuran. Mikäli on asiantunteva paikka, niin koeponnistuksen jälkeen lisätään öljyä 50% kokonaisöljymäärästä + pois imetty öljymäärä +10g.
Kiitoksia! Eli ei tarvitse mitenkään esitäyttää vaan tuo öljy lisätään ilmastoinnin aineita laitettaessa. Täytyy varmaan marmoritiskiltä käydä noita tiivisteitä kyselemässä, ne tuskin paljoo maksaa.