Auto: vectra B vm. 2000
1. Mistä saa uuden nestesäiliöön jarru ja kytkimen nesteille? Olen varma että tässä on vuoto. Myös mahdollisesti jossain muussakin on vuoto joka liittyy seuraavan ongelmaan.
2. Huomasin että ratti on hieman vinossa vasemmalle jotta pyörät ajaa suoraan eteenpäin. Oikean puolen renkaan kohdasta tulee tosi kähisevä ääniä ajaessa (joskus) se tulee myös kun kääntää rattia melkein kokonaan tai kokonaan, joskus edes vähän kääntö aiheuttaa äänen. Joskus ääni pienene kun nostaa nopeutta ja jopa katoaa. Moottoritiellä joka kerta kun olen tarkistanut on ääni loppunut. Joskus nopeutta nostaessa varsinkin kaupunkitie- ja maantienopeuksilla ääni kovenee ja kasvaa nopeutta eli kähisee nopeammin ja kovemmin. Joskus taas nämä seikat aigeuttavat nopean äänen ja hitaan eli esim. Joka 1sekuntti iskee hetkeksi sellane kähisevä ääni. Joskus nämä seikat tekevät vastapäikohtaa: ääni nopeutuu esim joka puol sekuntti ja ääni hiljentyy. Tosi outoa ja vaikea lukea mistä johtuu. Tuntuu kuin jokin iskee johonkin niin ääni syntyy - ihan varmasti myös näin on. Rengasta ei pitäisi olla vikaa kun se pyörii monta kierrosta sekunnissa riippuen vauhdista jopa monta sataa ja ääni tulee suunnilleen joka puol sekuntia vain eli jokin hakkaa toista vain joka puol sekuntti - joka sekuntti. Joskus kauemmin.
En tiedä paljon autosta mutta epäilen seuraavista:
1. Jokin neste puuttu
2. Rengas laakeri rikki tai vinossa tai jotain
3. Ratin liittyvä jokin on vinossa.
4. Jotain on vinossa.
Nestesäiliöstä ja ratin vinossa oleminen.
Re: Nestesäiliöstä ja ratin vinossa oleminen.
Uuden säiliön saa merkkiliikkeestä tai alkuperäisosia myyvistä liikkeistä. Veikkaisin hinnaksi joitain kymppejä.miguelonas kirjoitti:1. Mistä saa uuden nestesäiliöön jarru ja kytkimen nesteille? Olen varma että tässä on vuoto.
Säiliöt ei kuitenkaan yleensä hajoile itsekseen, eli mistä se vuotaa? Tuo "olen varma" että siinä on vuoto kuulostaa nimenomaan siltä että et ole varma.
Onko ratti aina saman verran vinossa, vai vaihteleeko kulma vedon, jarrutuksen tms. mukaan?miguelonas kirjoitti:2. Huomasin että ratti on hieman vinossa vasemmalle jotta pyörät ajaa suoraan eteenpäin.
Todennäköisesti on vain pyöränkulmat pielessä tai säädetty huolimattomasti. Ratti oikenee kun kulmat säädetään oikein.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
-
miguelonas
Re: Nestesäiliöstä ja ratin vinossa oleminen.
Vuotaa ja olen varma sentakia koska aina kaataessa nestettä sinne sieltä säiliön pohjasta se öljy jää käteen joka kerta kun sen tarkistan. Autolla on ajettu aiemmin pienempiä kolareita. Ja driftauksia on jatkuvasti / säännöllisesti harrastettu.Tuomas kirjoitti:Uuden säiliön saa merkkiliikkeestä tai alkuperäisosia myyvistä liikkeistä. Veikkaisin hinnaksi joitain kymppejä.miguelonas kirjoitti:1. Mistä saa uuden nestesäiliöön jarru ja kytkimen nesteille? Olen varma että tässä on vuoto.
Säiliöt ei kuitenkaan yleensä hajoile itsekseen, eli mistä se vuotaa? Tuo "olen varma" että siinä on vuoto kuulostaa nimenomaan siltä että et ole varma.
Onko ratti aina saman verran vinossa, vai vaihteleeko kulma vedon, jarrutuksen tms. mukaan?miguelonas kirjoitti:2. Huomasin että ratti on hieman vinossa vasemmalle jotta pyörät ajaa suoraan eteenpäin.
Todennäköisesti on vain pyöränkulmat pielessä tai säädetty huolimattomasti. Ratti oikenee kun kulmat säädetään oikein.