Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
miksi ostaa edellämainittua pulgia joka maksaa 13 euroo kun voi itse rakentaa säädettävän!! rakennettu on aina parempi koska voi säätää auton sisältä sytty ennakkoa ja kaikkea muuta mitä oktaani pistoke säätää!!!
ps.onko kellään kokemusta moisesta keksinnöstä???
Asiahan on näin että se plugi säätää sytty ennakkoja ja suuttimien aukiolo aikoja!! ja tällä patentilla pystyy säätämään portaattomasti vastusta mitä myös plugi tekee!!!ja näitä plugeja on monella eri vastuksella ja ne vastukset ei merkkaa että millä bensalla pitäis ajaa!!
Kannattaa lueskella noita vanhoja viestejä ko. asiasta. Itse asiassa sitä ennakkoa ei pysty kuin myöhäistämään ns. perusarvosta, joka katittomissa vehkeissä on säädetty 98 oktaaniselle ja katillisissa 95 oktaaniselle.
<font size=-1>[ This Message was edited by: pkh on 2003-09-10 15:38 ]</font>
ei ole mitään osa luetteloa.
ei se mitään kytkentä kaavioo tartte ku kaks johtoo menee sille plugille ne vaan kytkee siheen vastuksen säätö härveliin!
minä arvelin käyttää 0-5000ohm:in potenttiometriä tai joku semmonen se on/oli!
maksaa noin 2-5 euroo!
ja jos oiken hienon haluaa nii kytkee samalla vastus mittarin siihen nii näkee koko ajan missä mennään.
perjantaina ehkä on mulla hommeli paikallaan ja voin kertoa onko hyvä vai huono!
Niin,onhan nää jutut täällä jo jauhettu...
Mulla ainakin se 98 plugi laski tyhjäkäyntikierroksia n. sadalla.
Tankkaan 98:a,moottori on katillinen c20ne ja auto on omena.Kulutus ei ainakaan plugin vaihdolla noussut,saattoi jopa laskea ja "kiihtyvyys" pysyi samana...