Hätävilkut/Huomiovilkut jatkuvasti päällä

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
Nexeon
'Admiral'
'Admiral'

Hätävilkut/Huomiovilkut jatkuvasti päällä

Viesti Kirjoittaja Nexeon »

Projekti astraani työstäessä yhtäkkiä otsikossa mainitsemani valot alkoivat vilkkumaan vaikka huomiovalo-nappia ei oltu painettu. Nappulan painaminen ai vaikuta asiaan, valot vain jatkavat vilkuttamista. Valojen vilkkuminen sammuu kun otan akusta toisen navan irti, mutta jatkuu heti kun pistän takaisin. Mikä on voinut aiheuttaa tällaisen? En kuitenkaan koskenut mihinkään mikä olisi voinut vaikuttaa sähkölaitteisiin.

Astra G -02 Z20LET
Käyttöauto
Astra G farmari -99 X18XE1
Projektiauto
Astra G Hatchback -00 Z20LET
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Jäsennumero: 1227

Re: Hätävilkut/Huomiovilkut jatkuvasti päällä

Viesti Kirjoittaja Lurttinen »

Jälkiasenteinen varashälytin josta sulle ei ole kerrottu mitään tai hätävilkkujen kytkin rikki.
Teksti 1| Teksti 2 | Teksti 3 | Teksti 4
Nexeon
'Admiral'
'Admiral'

AUtossa ei ole hälytintä...vielä. Olen purkanut auton ihan kokonaan ja kasannut sen nyt takaisin sen jälkeen kun asensin uuden moottorin. Kaikki pelitti aivan hyvin kunnes ihan yllättäen ilman että tein mitään auto alkoi vilkuttaa huomiovilkkuja. Olen koittanut lukea aiheesta ja ilmeisesti briteissä muutamilla ollut sama ongelma autossa, jota ei ole edes millään tavoin muunneltu (eli täysin alkuperäinen). Joillakin vika oli hävinnyt yhtä yllättäen kuin oli tullutkin, toiset sanovat, että auto luulee sun olleen kolarissa ja sen takia nyt vilkuttaa. Eli tässä tapauksessa vika olisi airbag moduulissa, joka täytyy nollata ammattiliikkeessä. Näiden lisäksi olen kuullut lukuisia muitakin vaihtoehtoja, mutta mikään ei oikein täysin täsmää omani kanssa. Toistaiseksi, ongelmaan ei ole ratkaisua :(
Käyttöauto
Projektiauto
Nexeon
'Admiral'
'Admiral'

Vika selvisi:

Johtosarjan mukana tullut keskuslukituksen ohjausyksikkö oli autosta, jossa oli hälytin. Eli kyseinen ohjausyksikkö oli jostain syystä laittanut "hälyt" päälle ja kun mulla ei ollut konsteja "sammuttaa" hälyjä, pistin alkuperäisen ohjausyksikön sen tilalle. Ongelma korjaantui. Ajattelin vilkaista "hälyttävää" ohjausyksikkö heti kun löydän mun Op-Comin ja koittaa saada sen uudelleen ohjelmoitua. Saattaa tulla vielä joskus läyttöön jos ei itselle niin jollekin toiselle (eli pistän luultavasti myyntiin).
Käyttöauto
Projektiauto
Vastaa Viestiin