Kadett E ajotietokoneen outo kulutus lukema
-
blackangel85
- 'Senator'

Kadett E ajotietokoneen outo kulutus lukema
Elikkäs tuli tuossa vihdoin ja viimein saatua tuo ajotietokone kiinni, nyt kun jonkin aikaa olen ajanut ja katsellut kulutusta, niin ajotietokone näyttää 2.5 l/100km
ihan hyvä vaan jos kuluttaisi tuon verran... Kadetissa on 20SEH moottori ja itse olen laskenut maantie kulutuksen johonkin 7 l luokkaan, kerran on töistä tullessa näyttänyt 7.1 l/100km ja sitten lähti tippumaan jälleen, kun lähdin kotoa uudestaan liikkeelle. Pystyykö joku antamaan neuvoja? olen irrottanut mittaria ja painanut nollaus painiketta, mutta tuntuu pitävän kulutuksen tuossa näkymässä... Mittarin tiedot: Siemens 5WK7001 GM 90 148 837.
Re: Kadett E ajotietokoneen outo kulutus lukema
Ajotietokoneen tyypin ja GM:n osanumeron perusteella on Opel Rekord E:n ajotietokone. Ajomatkaimpulssimäärät ovat erilaiset Kadetissa ja Rekordissa. Kadetissa impulssimäärä on yli puolet suurempi. Lisäksi koodaus on erilainen.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
-
blackangel85
- 'Senator'

Ok, kiitokset... Tuohon ei varmaan pysty vaihtaa sisuksiin, jotain komponentteja, että sais ton toimii oikein...?
Mittariston taakse, nopeusmittarin vaijerin juureen pitäisi ymmärtääkseni vaihtaa Rekord E:n impulssianturi tai sen Kadetin impulssianturin impulssimäärä pitäisi noin puolittaa. Tosin en ole 100% varma, käytetäänkö niitä impulsseja muuallekin.
Tuolta sivulta näet, mikä ajotietokone sopii Kadettiin:
http://www.opel-infos.de/bc-mid/bc_siemens.html
Lisäksi lopussa on taulukko niiden ajomatkaimpulssiantureiden (Wegstreckenfrequenzgeber) impulssimääristä.
Pelkästään komponetteja vaihtamalla siihen ajotietokoneeseen ei välttämättä onnistu.
Tuolta sivulta näet, mikä ajotietokone sopii Kadettiin:
http://www.opel-infos.de/bc-mid/bc_siemens.html
Lisäksi lopussa on taulukko niiden ajomatkaimpulssiantureiden (Wegstreckenfrequenzgeber) impulssimääristä.
Pelkästään komponetteja vaihtamalla siihen ajotietokoneeseen ei välttämättä onnistu.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11