Vivaro 1.9 DCI vaihdelaatikko

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
smykkis
'Agila'

Vivaro 1.9 DCI vaihdelaatikko

Viesti Kirjoittaja smykkis »

Hei!

Menin keväällä ostamaan kyseisen 1.9 DCI -01 Vivaron, ja eiköhän tämä surullisen kuuluisa laatikko jo sanonut itsensä irti tuossa pari kk takaperin. Tässä nyt kuumeisesti laatikkoa metsästäneenä löysin entisöidyn laatikon vahvistetuilla sisuskaluilla.

Ongelma johon tarvitsisin viisaamman tietämystä on tämä laatikkonumero, kuinkas tarkka tuo mahtaa olla. Omassani hajonneessa merkintä pk6-008 ja tuossa entisöidyssä pk6-021 riittääkö että molemmat ovat kuusilovisia ja samalla koneella, koitin noista numeroista jotain selvittää ja tuli tällainen sivu vastaan:

http://automaattivaihteistot.com/uutiset.html?a200=4

Sivuston mukaan minulla olisi ainoastaan vaihdelaatikko ilman mitään muuta mainitsematta, kun taas tämä pk-021 olisi Primstarin -03-06 samalla koneella oleva laatikko.

Mahtaako noissa olla muuta eroa kuin eri merkille lyöty eri leima? Ja vaikka välitykset muuttuisi niin se ei häiritse. Kutkuttaa vain uskaltaako tuollaiseen pistää rahansa vai jääkö tuo laatikko lojumaan nurkkiin kun ei sopinutkaan.
FullMetal
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: Vivaro 1.9 DCI vaihdelaatikko

Viesti Kirjoittaja FullMetal »

Moro. Muistan että noissa relluissa oli tehty pelkästään noita saatanan hydraulisen kytkimen työsylintereitä repullinen erilaisia ja sitten jokaiselle
vielä oli omat putkensa.. moottoriinki oon vaihtanu johtosarjoja tommoseen niin niitäki on tehty monta erilaista samalle
moottorille joten suosittelen selvittelemään mahdolliset eroavaisuudet perinpohjaisesti.. itse en osaa neuvoa tai sopivuudesta kertoa yhtään mitään.
smykkis
'Agila'

Re: Vivaro 1.9 DCI vaihdelaatikko

Viesti Kirjoittaja smykkis »

Niin jos jollain nyt sattuu tulemaan samanlaista ongelmaa vastaan niin eipä ollut ongelmaa tuossa,noita työntösylintereitä tais olla kahta eri vaihtoehtoa joko 2 tai 3 kiinnikkeellä. Kävi tuuri ja oli minun kohdalla samalla, nyt kiinni ja toimii moitteettomasti :)
Vastaa Viestiin