outo vika -01 Omegassa...
outo vika -01 Omegassa...
Eli omppu on alkanut täristämään tyhjäkäynnillä. kojelaudan sisältä kuuluu matalilla kierroksilla ääntä,ja koko auto tärisee hienoisesti. Mistä vikaa voisi lähteä etsimään ??
Re: outo vika -01 Omegassa...
Tiisseli? bensa?
Kristallipallosta joutuu tämmöseen kattomaan aina noi vastaukset ku on niin vähä lähtötietoja!!!
Kristallipallosta joutuu tämmöseen kattomaan aina noi vastaukset ku on niin vähä lähtötietoja!!!
joo,sorry. 2,2 tiisseli kyseessä manuaalilaatikolla..
Ja kylmänä sekä lämpimänä sama tärinä?
Miltä kytkin tuntuu? Eli täryttääkö polkimeen kun lähtee luistattamalla liikenteeseen?
lämpimänä ei ihan niin paljon täristä. Kytkinjuttu täytyy kokeilla huomenna,nyt en siihen osaa sanoa mitään.
jarkkis kirjoitti:Miltä kytkin tuntuu? Eli täryttääkö polkimeen kun lähtee luistattamalla liikenteeseen?
tuossa kauppareissulla kokeilin,eikä mun mielestä tärytä. kylmänä ääni kojelaudan alta kuuluu kovemmin,samoin tärinä hieman kovempi...
Oisko moottorin tai vaihteiston kumityynyt rikki,silloin pääsee motti elämään enempi ja joku kohta saattaa osua koriin..esim.pakoputki.
Tai sitten jos itse moottorin käynti aiheuttaa tarinää/jurinaa voi olla esim.kampiakselin hihnapyörä tai vauhtipyörä viallinen.
Tai sitten jos itse moottorin käynti aiheuttaa tarinää/jurinaa voi olla esim.kampiakselin hihnapyörä tai vauhtipyörä viallinen.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
no nyt lisämaustetta hommaan. Vaimo Opelilla liikenteessä ja kertoi että kaksi kertaa nyt tehnyt niin,että kun lähtee liikkeelle pakilla,auto sammuu ja joutuu sahaamaan että saa käyntiin...Voi v**tu etten paremmin sano. Viime kerralla oltiin lähössä Ylivieskaan meni dieselpumppu,nyt ollaan menossa samaan paikkaan niin tuli tämä....
Oiskohan niin paha ilmavuoto, että käy sen takia miten sattuu? Suutinputki löysällä?
Ainakin siihen viittaisi tuo sahaaminen, että lähtee käyntiin.
Ainakin siihen viittaisi tuo sahaaminen, että lähtee käyntiin.
ei luulis. vain kylmänä käynnistettäessä on nyt sammunut ja joutuu sahaamaan. vaimon tultua kotiin kävin kokeilemassa koelenkin ja toimii loistavasti...
Ilma ongelmaanhan se liittyy yleensä jos pidempään seistessä käynnistyy huonosti/sammuu heti käynnistyttyään.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
ahaa. minä luulin että se vika olis sitten jatkuvaa... 
Haiseeko konehuoneessa nafta kun auto käynnissä?
Paluuletkujen kunto?
Naftaletkujen kunto ylipäätään?
Suuttimien kunto ja tiivisteet?
Paluuletkujen kunto?
Naftaletkujen kunto ylipäätään?
Suuttimien kunto ja tiivisteet?
ei haise ainakaan mun nenään. Laitoin faijan ehdotuksesta fortea tankkiin ja nyt ei ole sammunut vuorokauteen. Mä olen pitänyt k o ainetta vähän höpöhöpönä,mutta liekö sittenkin toimivaa. Täytyy viedä korjaamolle niin saavat ihmetellä asiaa...