vectra b 2.6 venttilivarren kumit (SAA POISTAA)

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
^Ässä^
OCF Member 2019

vectra b 2.6 venttilivarren kumit (SAA POISTAA)

Viesti Kirjoittaja ^Ässä^ »

Eli onko jollain kokemuksia venttiilivarren kumien vaihdosta tuohon kuutos koneeseen, onko minkälainen homma? Auto vectra b 2.6 v6 -01.
Vectra C Wagon 1.9 cdti -08
Opel Insignia 1.6t -10
Vuokrataan kaarimankelia iisalmen alueella
FullMetal
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: vectra b 2.6 venttilivarren kumit

Viesti Kirjoittaja FullMetal »

Varrenkumeja olen vaihellu 4 pyttysiin bensakoneisiin aika paljon..Sinänsä tuo v6 moottori nyt ei eroa paljo ollenkaan neloskoneesta.

-Jakopään joudut purkamaan joten kannattaa hammashihnan vaihdon yhteyteen ajottaa.
-imusarjanhan siitä ainaki sen ylemmän joutuu purkaan edestä pois että saa venttiilikopat pois.
-nokka akselit pois ja nostajat pois ja nämä nostajat ja nokat tietenki pitää laittaa samaan paikkaan mistä ne on pois otettu.

ite oon sitte tuosta eteenpäin käyttänyt ihan tuohon hommaan tarkoitettua työkalusarjaa jossa tulee tellingit ja vivut sun muut systeemit että saa painettua lautasesta jousia läjään ja sokkia pois sieltä välistä sitte. Ja aina yks sylinteri kerrallaan ja paineilmaa olen pitäny pytyssä että venttiilit ei tipaha sylinteriin. Jos semmonen homma käy ni sitte joutuu jumppaamaan kannen pois.

Omavalmiste työkaluosiosta saattas löytyä vinkkejä tuohon tulpanreikään laitettavaan paineilma-adapteriin. Toinen vaihtoehto on käyttää jotaki narua tai johtoa jota laittaa sylinteriin paljon tulpanreiästä ja sitten männällä painaa tämän naru/johtomöykyn sinne venttiililautasia vasten että ne pysyy paikallaan ku sokat on irti.

siinäpä se suurinpiirtein. Uudet kumit sitte ite oon joko liimalla laittanu kiinni tai kierteet tehny. molemmat toimii hyvin.
Vastaa Viestiin