Hei,
Katsastus lähenee ja auto välillää sytyttää jakarin kuvaa ja antaa P1482 - Fan Control 2 Circuit Malfunction vikakoodin. Eli tulee flektiltä, joten onko se hylkäysperuste? Näin talvella tulee melko harvakseltaa, kesällä tuli välillä muutoman kerran viikkoon, välillä saattoi mennä parikin viikkoa ilman jakarin kuvaa. Mikäli tuo on hylkäysperuste niin sitten tuo on kai alettava korjaamaan, ellei ole niin ei eipä tuolla suurempaan kiirettä ole, kun flekti kuitenkin toimii.
Vectra C -03 vikakoodi P1482 ja katsastus
Re: Vectra C -03 vikakoodi P1482 ja katsastus
Minun mielestä ei näy obd mittauksessa mutta voithan käydä mittauttamassa kaasut ennen katsastusta jossakin korjaamolla ja pyydät että nollailevat vikamuistin ennen mittausta. Mittaustodistushan on voimassa 3 kk mittauspäivämäärästä lähtien niin et sitten saa konttorilla hylsyä tuon takia vaikka vikavalot palaisikin..Spirit_ kirjoitti:Hei,
Katsastus lähenee ja auto välillää sytyttää jakarin kuvaa ja antaa P1482 - Fan Control 2 Circuit Malfunction vikakoodin. Eli tulee flektiltä, joten onko se hylkäysperuste? Näin talvella tulee melko harvakseltaa, kesällä tuli välillä muutoman kerran viikkoon, välillä saattoi mennä parikin viikkoa ilman jakarin kuvaa. Mikäli tuo on hylkäysperuste niin sitten tuo on kai alettava korjaamaan, ellei ole niin ei eipä tuolla suurempaan kiirettä ole, kun flekti kuitenkin toimii.
Flekti toimii joo mutta tuossa taitaa olla 2 nopeuksinen tuo puhallin ja toinen nopeus siinä ei nyt taida pelata. Releet kaivella esille ja vaihtaa vaikka 1 ja 2 nopeuden releitä
ja kattoa muuttuuko vikakoodit sitte erilaiseksi.
OP-com löytyy itseltä, joten vikakoodien nollailu ei ole ongelma. Vikakoodissa lukee lisätietona: (06) - Not present, eli ei ole vikakoodienluku hetkellä päälle oleva vika. Kuten sanoin niin vika on hyvin satunnainen, välillä menee parikin viikkoa kesällä ilman sitä. Onko tuossa sitten releet erikseen kun flektissa on kiinni käsittääkseni sen ohjausboxi? Samaa koodia on myös täällä pohdittu: http://www.opelclubfinland.fi/viewtopic ... 4&t=245791. Siellä on myös toiseksi viimeisessä viestissä tuo boxi, joka käsittääkseni hoitaa flektin ohjaamisen?FullMetal kirjoitti:Minun mielestä ei näy obd mittauksessa mutta voithan käydä mittauttamassa kaasut ennen katsastusta jossakin korjaamolla ja pyydät että nollailevat vikamuistin ennen mittausta. Mittaustodistushan on voimassa 3 kk mittauspäivämäärästä lähtien niin et sitten saa konttorilla hylsyä tuon takia vaikka vikavalot palaisikin..Spirit_ kirjoitti:Hei,
Flekti toimii joo mutta tuossa taitaa olla 2 nopeuksinen tuo puhallin ja toinen nopeus siinä ei nyt taida pelata. Releet kaivella esille ja vaihtaa vaikka 1 ja 2 nopeuden releitä
ja kattoa muuttuuko vikakoodit sitte erilaiseksi.
elikkä nyt ku linkkasit tuon konversassionin tuolta niin ei muutaku purkin tilaukseen.
Toki kannattaa varauksella käydä sulakkeet läpi. myös konehuoneesta, siellä saattaa olla isoja sulakkeita.
Mun mielestä toi ei kuitenkaan katastusta hidasta mutta vara ei venettä kaada joten op com reppuun ja korjaamolle ottaan päästölappu jossa ei ole obd koodeja läsnä.
Toi obd järjestelmätestaus ei kyllä mun mielestä kurauta tuota jäähyttäjän puhaltimen koodia sinne.
Mun mielestä se toimii silleen että sinne testeriin on esisyötetty jotaki päästöihin vaikuttavia vikakoodeja...eli se ei lue kaikkia vaan hakee sieltä vaan tiettyjä... ja jos tällainen vikakoodi autossa on läsnä ( eli vikatilassa ) niin se hoksaa sen ja tulostaa sen lappuun. En usko että toi puhaltimen koodi on eobd mittauksessa näkyvä.
Toki kannattaa varauksella käydä sulakkeet läpi. myös konehuoneesta, siellä saattaa olla isoja sulakkeita.
Mun mielestä toi ei kuitenkaan katastusta hidasta mutta vara ei venettä kaada joten op com reppuun ja korjaamolle ottaan päästölappu jossa ei ole obd koodeja läsnä.
Toi obd järjestelmätestaus ei kyllä mun mielestä kurauta tuota jäähyttäjän puhaltimen koodia sinne.
Mun mielestä se toimii silleen että sinne testeriin on esisyötetty jotaki päästöihin vaikuttavia vikakoodeja...eli se ei lue kaikkia vaan hakee sieltä vaan tiettyjä... ja jos tällainen vikakoodi autossa on läsnä ( eli vikatilassa ) niin se hoksaa sen ja tulostaa sen lappuun. En usko että toi puhaltimen koodi on eobd mittauksessa näkyvä.
Ei vaikuta tuo koodi katsastukseen. Mulla on ollut c vectrassa 15-20 OP-comilla löytyvää koodia päällänsä nyt kolme vuotta (niin kauan kuin auto minulla ollut) ja yksi niistä on tuo sama jota kyselet. Kysäsin katsastusmieheltä noista koodeista ja hän sanoi hylkykoodien olevan pääasiassa ympäristöön tai turvallisuuten liittyviä. Lopuilla ei niin väliä katsastuksen näkökulmasta.