Vectra C Z30DT ei lataa

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
tom_rosenback
'Agila'

Vectra C Z30DT ei lataa

Viesti Kirjoittaja tom_rosenback »

Minulla on C Vectra jossa Z30DT moottori joka ei halua lataa akkua. Latausvalo sammuu kun moottoria käynnistää mutta silti jännite on siinä 11V paikkeella. Vikakoodeja on luettu ja toinen on P0621-07 joka viittaa latauspiiriin ja toinen liittyy alhaiseen jänniitteeseen (ymmärrettävä kun kerran ei lataa). Laturi on käytetty testipenkissä ja siellä saatiin 14V ulos. Laturiin tulee kaksi piuhaa, + akulle ja ohjauspiirille toinen, molemmat ovat ehjiä. On myös testattu ottaa suoraan akusta laturiin miinusta jos olisi kyse maan puutteesta mutta ei sekään auttanut. Ainut mitä ei ole testattu vielä on syöttää suoraan laturiin 12V ohjauspiiriin kun se on moottorissa kiinni.

Ohjekirjan mukaan lataukselle ei ole sulaketta, vai onko?

Minulta loppuu nyt ideat mistä vikaa etsiä. Onko kellään neuvoja mistä voisi olla kyse?

Kiitollinen neuvoista!
FullMetal
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: Vectra C Z30DT ei lataa

Viesti Kirjoittaja FullMetal »

joissaki autoissa on semmonen iso lattasulake siinä akun läheisyydessä mutta ei taida C vectrassa olla.. tosin en ole ihan varma eikä mulla tässä ole asennettuna nyt mitään ohjelmia mistä sähköjä pääsisi kattomaan.

sulakkeet kannattaa jokatapauksessa katsoa läpi ja ite olen joskus tökkiny noitten puuttuvien sulakepaikkojen tilalle 10a sulakkeita ihan vaan sen takia ku joskus asiakkaat ite on tutkailleet kotona ja on mennyt väärään paikkaan sulakkeet tai sitte on tippunu itekseen.

sitten mietityttää myös akun kunto sekä tutkailisin myös sen akun ja laturin välisen + kaapelin hapettumien tms varalta.
tom_rosenback
'Agila'

FullMetal kirjoitti:joissaki autoissa on semmonen iso lattasulake siinä akun läheisyydessä mutta ei taida C vectrassa olla.. tosin en ole ihan varma eikä mulla tässä ole asennettuna nyt mitään ohjelmia mistä sähköjä pääsisi kattomaan.

sulakkeet kannattaa jokatapauksessa katsoa läpi ja ite olen joskus tökkiny noitten puuttuvien sulakepaikkojen tilalle 10a sulakkeita ihan vaan sen takia ku joskus asiakkaat ite on tutkailleet kotona ja on mennyt väärään paikkaan sulakkeet tai sitte on tippunu itekseen.

sitten mietityttää myös akun kunto sekä tutkailisin myös sen akun ja laturin välisen + kaapelin hapettumien tms varalta.
Olen katsonut kaikki sulakkeet sekä konetilassa että kojelaudan päädyssä läpi, kaikki mitattu läpi, OK. En ole pistänyt mitään sulakkeita tyhjiin paikkoihin, vielä, sen tarkistan. Kaapelien suhteen plussa menee suoraan akusta starttiin ja sieltä 15cm pätkä laturiin, mitattu ja näyttää hyvältä. Ohjainpiirin kaapeli tulee suoraan ECUsta, kans mitattu ECUsta lähtien.

En tiedä missä vika vois olla, clue less...
tom_rosenback
'Agila'

Kytkentäkaavio
Kuva
tom_rosenback
'Agila'

Vika löytyi viimein. Vaikka hihna oli ehjä ja laturi pyöri silmien mukaan hyvin hihnan mukaan niin vika oli hihnassa ja muovipyörissä. Kun niitä tuli vaihdettua niin rupes lataamaan.
Vastaa Viestiin