opel astra 2005 jakoavain vikavalo-nakutintunnistin

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
sasuma
'Agila'

opel astra 2005 jakoavain vikavalo-nakutintunnistin

Viesti Kirjoittaja sasuma »

Mulla on siis 2005 vuoden Astra (1.6 bensa) joka alkoi temppuilla alkuvuodesta. Reilun parin kuukauden aikana autoon on vaihdettu moottorinohjausyksikkö kolmeen kertaan, sytytysyksikkö, johtosarja moottoritilaan jossa on liittimet mm.sytytysyksikköön, moottorinohjausyksikköön jne., takaoven johtosarjat vaihdettu molemmin puolin, egr otettu irti ja puhdistettu... Auto sytyttää välillä jakoavaimen vikavalon, vikakoodit luettu monesti jo ja aina sama tuomio:nakutinanturin yksi tai yksittäinen tunnistin. Mutta mikä nyt mahtaa tuon valon sytyttää sillä itse nakutintunnistinkin on vaihdettu uuteen..?
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Jäsennumero: 1227

Re: opel astra 2005 jakoavain vikavalo-nakutintunnistin

Viesti Kirjoittaja Lurttinen »

Onhan nakutunnistin VARMASTI oikeassa momentissa kiinni? Vaihdoitko itse? Vaihtoiko joku muu?
Sen vaihtoon tarvitaan momenttiavain ja on tarkka oikeasta momentista.

Sen lisäksi nyrkkisääntönä, helpoimmalla pääsee kun ostaa alkuperäiset anturit. Esimerkiksi Motonetissä myytävät halpikset ovat yleensä susia jo uutena.
Teksti 1| Teksti 2 | Teksti 3 | Teksti 4
sasuma
'Agila'

Viesti Kirjoittaja sasuma »

On opeliksin oma nakuttaja ja ammattimies laittanut paikoilleen. Ja unohtui alkuperäiseen viestiin mainita, että silloin kun jakoavain valo syttyy niin autosta häviää tehoja ja kaasua painaessa meinaa nykiä, ei mitään kenguru meininkiä mutta huomaa kuitenkin.
jarppa182
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja jarppa182 »

mikä se tarkka vikakoodi on? Vaikka ammattimies ni kandee kysyy vetikö monenttii.
Vastaa Viestiin