Uusi jäsen täällä joka kaipaisi teidän kokeneempien apuja.
Vaihdoin hiljakkoin ongelmattoman ja vajaat 400tkm ajetun japanilaisen dieselin Corsan D malliin. Olen erittäin tyytyväinen Corsaan ajomukavuuden, ketteryyden ja kulutuksen osalta. Todella mainio peli kaupungissa ja maantielläkin sen mitä olen kesärajoitusten puitteissa autolla ehtinyt kelata.
Hetimiten auton hankkimisen jälkeen syttyivät kojetauluun ABS:n ja ajonvakautusjärjestelmän merkkivalot. Auto tutkittiin ja vikakoodit tulkittiin Boschin korjaamolla syyksi löytyi aikaisemmassa huollossa väärin asennettu ja vioittunut ABS anturin kaapeli, joka aiheuttaa yhteyden katkeamisen anturiin. Lisäksi jarrulevyt ja palat menevät autosta vaihtoon. Myyjäliike omasta aloitteestaan korjauttaa viat omaan piikkinsä.
Nyt alkoi stressaamaan myös sellainen asia, että auton kojetauluun ilmestyi myös "toimintahäiriön" merkkivalo, se sellainen auton moottorin näköinen symboli. Ilmoitin asiasta samalla huoltoon ja heidän ilmoituksensa mukaan kyseessä on samaisen ABS anturin vika, johon myös kyseisen merkkivalon ilmaantuminen viittaa. Viisaampien kommentteja kaivataan nyt, onko asia näin, vai voiko tämä liittyä johonkin muuhun vikaan, kuten päästömittauksen häiriöön johon autonohjekirjan mukaan kyseinen varoitusvalo liittyy?
Lisäksi minua häiritsee auton käyntiäänessä kuuluva hienoinen tikitys tai nakutus. Kuuntelivat Boschin pajalla äänen ja sanoivat sen liittyvän venttiilinostimiin (kuten arvelinkin) ja olevan normaalia kyseisen kaltaisille pienille bensamoottoreille. Sanoivat myös, että öljynvaihto (tai öljyn vaihto
Kiitoksia ja kaikki kommentit ovat tervetulleita. Maanantaina sitten pajalle ihmettelemään asiaa varatulle ajalle ja myyjäliikkeen piikkiin.