Neuvoja kaivataan moottorin vaihtoon!
Neuvoja kaivataan moottorin vaihtoon!
Elikkäs auto on 2001 Astra G-CC 2,2 l (Z22SE ilmeisesti)
Ongelmana kivasti että auton moottori leikkasi tänään kiinni ilman mitään varoitusta kesken ajon. Vielä hienompi puoli on se että auto on ostettu viikko sitten yksityishenkilöltä, joten se niistä vastuista.
Seisoo tällä hetkellä korjaamolla, korjaajan arvion mukaan järkevin vaihtoehto laittaa suoraan toinen moottori vanhan tilalle. Tässä tarvitsisinkin apua.
Uuden hankinta ja asennus tulee sen verta kalliiksi, että siinä tapauksessa haluaisin tehokkaamman/isomman moottorin tilalle. Jos paskat on kerran jo housussa niin sama kai se on pistää pikkusen hintaa enemmän ja hyötyäkin tästä jotenkin...
Kertokaa tietäjät miten ja mistä saan tietää malliin sopivat vaihtoehdot ja ehdotuksia mistä kaikkialta kannattaa moottoreita etsiä. Itse en ihan oikeasti pysty internetin ihanasta maailmasta löytämään haluamiani tietoja koska en autoista niin paljoa tiedä. Tottakai voin opelclubin osto-sivuille pistää myös ilmoitusta, mutta jotenkin tuntuu että vastausta joutuu nyt saksan maalta hakemaan.
Jollekin täällä tämä menopeli onkin jo tuttu kun auton perseessä on opelclubfinlandin helvetin isot tarrat ja jaksettu tuunata niin ulkoa kuin sisältä. Nättihän tämä on, löytyy Irmscherin maskit ja levikkeet ynnä kaikkea kivaa ja siksi osakseen haluaisinkin vielä pitää auton.
Laitetaan nyt vielä että nainen ratissa jos se vähentää suoraa kuittailua. Tiedän että täälläkin pyörii erittäin asiantuntevia naisia, mutta mulle tää korjauspuoli on oikeasti aika hepreaa.
Ongelmana kivasti että auton moottori leikkasi tänään kiinni ilman mitään varoitusta kesken ajon. Vielä hienompi puoli on se että auto on ostettu viikko sitten yksityishenkilöltä, joten se niistä vastuista.
Seisoo tällä hetkellä korjaamolla, korjaajan arvion mukaan järkevin vaihtoehto laittaa suoraan toinen moottori vanhan tilalle. Tässä tarvitsisinkin apua.
Uuden hankinta ja asennus tulee sen verta kalliiksi, että siinä tapauksessa haluaisin tehokkaamman/isomman moottorin tilalle. Jos paskat on kerran jo housussa niin sama kai se on pistää pikkusen hintaa enemmän ja hyötyäkin tästä jotenkin...
Kertokaa tietäjät miten ja mistä saan tietää malliin sopivat vaihtoehdot ja ehdotuksia mistä kaikkialta kannattaa moottoreita etsiä. Itse en ihan oikeasti pysty internetin ihanasta maailmasta löytämään haluamiani tietoja koska en autoista niin paljoa tiedä. Tottakai voin opelclubin osto-sivuille pistää myös ilmoitusta, mutta jotenkin tuntuu että vastausta joutuu nyt saksan maalta hakemaan.
Jollekin täällä tämä menopeli onkin jo tuttu kun auton perseessä on opelclubfinlandin helvetin isot tarrat ja jaksettu tuunata niin ulkoa kuin sisältä. Nättihän tämä on, löytyy Irmscherin maskit ja levikkeet ynnä kaikkea kivaa ja siksi osakseen haluaisinkin vielä pitää auton.
Laitetaan nyt vielä että nainen ratissa jos se vähentää suoraa kuittailua. Tiedän että täälläkin pyörii erittäin asiantuntevia naisia, mutta mulle tää korjauspuoli on oikeasti aika hepreaa.
Re: Neuvoja kaivataan moottorin vaihtoon!
Isompia koneita ei Astrassa ole ollut, pitäydy samassa koneessa.
Tai no Z20LET, mutta sitten pitänee vaihtaa myös jarrut(?) ja muutoskatsastaa...
Ebay.de sieltä kannattanee aloittaa?
Tai no Z20LET, mutta sitten pitänee vaihtaa myös jarrut(?) ja muutoskatsastaa...
VW Golf 1.4 TSI -17, VW Passat Variant 2.0Dti -15 , Ex: C-Vectra Caravan Z18XER -06 , Ex: Astra G CC Z16XE -03, Ex:G-Astra Caravan Sport-01 Z22SE, Ex:F-Astra Caravan Sport-94/95 C18XEL, Ex:G-Astra Caravan Elegance-02 Z16XE, Ex:F-Astra Caravan -96 X16SZ
Harmi että heti hajosi, noita Z22SE koneita on paljon leikannut kiinni. Mun mielipide on että jos meinaa korjaamolla homman teettää
eli avaimet käteen ei kannata. Tulee kalliimmaksi kuin ehjä auto. Jos ollut vasta viikon niin ei tunnearvoakaan ole päässyt syntymään.
eli avaimet käteen ei kannata. Tulee kalliimmaksi kuin ehjä auto. Jos ollut vasta viikon niin ei tunnearvoakaan ole päässyt syntymään.
Isompia ei siis voi saada, ei mikään mikä sopisi muista malleista yhteensopivana? Vectra, Omega, Zafira? Kuinka taas tehokkaammat? Turbo?Iro kirjoitti:Isompia koneita ei Astrassa ole ollut, pitäydy samassa koneessa.
Autossa ei katsastushuomautuksiakaan ole, mittaukset ok, ei mitään näkyviä vikoja joten jos konetta sais pikkasen paremmaksi niin hyöty koko moottorinvaihdosta jäis vähemmän kalliiksi noin kaiken kaikkiaan. Tai siis kalliimmaksi hinnaltaan, mutta omistajan tyytyväisyys että alla on toimiva opel korvaa osan kustannuksista
Onhan tuo tosi että viikko on lyhyt aika, mutta otin tuon auton koska edelliseni oli Opel Vectra-B 2.0 sport hatchback ja jouduin luopumaan siitä keväällä. Käytännössä kuuluu samaan kategoriaan, joten väitän kiintymykseni olevan eroahdistusta jo valmiiksiakuhil kirjoitti:Harmi että heti hajosi, noita Z22SE koneita on paljon leikannut kiinni. Mun mielipide on että jos meinaa korjaamolla homman teettää
Laita sinne Z20LET. Vaihtoon menee lisäksi vaihteisto, etujarrut ja moottoritilan/kojelaudan johtosarja. Ehkä myös ABS-yksikkö.
Lisäksi tarvitsee moottorinohjainyksikön, avaimen sirun ja lukijan.Zafira kirjoitti:Laita sinne Z20LET. Vaihtoon menee lisäksi vaihteisto, etujarrut ja moottoritilan/kojelaudan johtosarja. Ehkä myös ABS-yksikkö.
Jos jossain korjaamolla teettää niin IMO ei kannata, tulee varmasti ihan vitun kalliiksi tuntitöillä ruveta teettään tuollasta savottaa. Etenkin jos ko. korjaamolla ei ole kyseistä mallista/merkistä/swapista ennestään kokemusta.
Nopeiten, helpoiten ja halviten selviää kun laittaa samanlaisen koneen tilalle jos ei ole itsellä paikkaa/aikaa/taitoa ruveta swappia tekemään.
Johnny, la gente esta muy loca.
Halvimmalla ja helpoimmalla ja nopeiten pääset, kun ostat siihen samanlaisen moottorin, ja etsit jonkun (vaikka täältä foorumilta) ystävällisen alan harrastajan joka sen sinne vaihtaa.
Aloita vaikka kertomalla että missäpäin tämä auto sijaitsee.
Aloita vaikka kertomalla että missäpäin tämä auto sijaitsee.
Jos itse oisin vastaavassa tilanteessa myisin rikkinäisen auton pois tuollaisenaan,tuninkiosian ottaisin talteen mahdollisuuksien mukaan.Ja uusi auto hankintaan ,mutta ei enää 2.2 moottorilla.Itsellä ei juuri uskoa 2.2:seen löydy mutta toki sen hajoaminen viikossa on traagista.Öljynsyönti johtanut leikkaamiseen?
Moottorinvaihto eri tyyppiin liian työläs korjaamolla tehtäväksi,maksaa aivan liikaa.
kyllä tuon samanlaisen vaihtomoottorinkin asennus paikalleen on hyvä ajatus,MIKÄLI sellainen jostain löytyy..
Moottorinvaihto eri tyyppiin liian työläs korjaamolla tehtäväksi,maksaa aivan liikaa.
kyllä tuon samanlaisen vaihtomoottorinkin asennus paikalleen on hyvä ajatus,MIKÄLI sellainen jostain löytyy..
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Hyvin sanottu, löytyykö ehjää...
Okei, löytyi samankokoinen ja -ikäinen bensamoottori ja nyt tuleekin tyhmä kysymys... Onko mitään eroa kun se olisi farmarista ja mulla siis kolmiovinen?
Ja tottakai, liikkeessä vaihto on kallista varsinkin kun lisäksi oli tarkoitus vaihtaa jokaikinen suodatin ja öljyt niin huhhuh (en saa sitä perhanan vaihdekepin nuppiakaan itse korjattua).
Lisäksi kun motonetin auttavainen henkilökunta suositteli tuohon malliin käytettävän sitä jakopään ketjun kiristystä (se kiristin ei ollut kallis, mutta pitäisi vielä hankkia), niin eikö silloin pitäisi avata moottoria eli tehdä vaihdon aikana?
Itse olen Helsingissä, auto tällä hetkellä vantaalaisen korjaamon pihalla, mutta en ole tehnyt sopimusta vielä heidän kanssaan korjauksesta. Sanoivat vain että ilmoitella viikon sisään, siihen asti eivät peri tilavuokraa.
Ehdotuksia korvaajaksi korjaamolle tai huokeita vaihtoehtoja lähialueilta? Tuttavapiirin autoharrastajat kun asuvat satojen kilometrien päässä niin kaveripalveluksiakaan ei voi käyttää...
Ja tottakai, liikkeessä vaihto on kallista varsinkin kun lisäksi oli tarkoitus vaihtaa jokaikinen suodatin ja öljyt niin huhhuh (en saa sitä perhanan vaihdekepin nuppiakaan itse korjattua).
Lisäksi kun motonetin auttavainen henkilökunta suositteli tuohon malliin käytettävän sitä jakopään ketjun kiristystä (se kiristin ei ollut kallis, mutta pitäisi vielä hankkia), niin eikö silloin pitäisi avata moottoria eli tehdä vaihdon aikana?
Itse olen Helsingissä, auto tällä hetkellä vantaalaisen korjaamon pihalla, mutta en ole tehnyt sopimusta vielä heidän kanssaan korjauksesta. Sanoivat vain että ilmoitella viikon sisään, siihen asti eivät peri tilavuokraa.
Ehdotuksia korvaajaksi korjaamolle tai huokeita vaihtoehtoja lähialueilta? Tuttavapiirin autoharrastajat kun asuvat satojen kilometrien päässä niin kaveripalveluksiakaan ei voi käyttää...
Ei siinä moottorissa pitäisi olla mitään eroa oli se sitten farmarista tai kolmiovisesta, joku vielä vahvistakoon tämän. Tuosta ketjun kiristimestä sen verran, että kannattaa samalla vaihtaa koko jakoketjusarja kiristimineen ja laahaimineen, on varmaan venynyt se ketju jo sen verran, että pelkällä kiristimellä ei saavuteta merkittävää etua. Lisäksi kannattaa vaihtaa se tasapainoakselin ketjusarja samassa rytäkässä. Koko moottoria ei tarvitse avata kun vaihtaa nuo ketjusarjat. Muistaakseni öljypohja, jakopään koppa ja venttiilikoppa auki ja romut vaihtoon.
entiset
Signum, Vectra C2, Vectra B2, Astra F, Omega A2, Vectra C1, Omega A1
Volvo V70 D5
Volvo V70 D5