opel omega b1 v6 jakopäänhihna

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
eXon91
OCF Member 2017

opel omega b1 v6 jakopäänhihna

Viesti Kirjoittaja eXon91 »

Autona opel omega b1 mv6 vm99 koneena x30xe.
Jakopäänhihnan vaihto alkaa olla ajonkohtainen ja lukitus sarjan tarvitsee vaihdossa, onko uuta mitä kannattaa huomioida muistaa tjsp. vesipumppu vaihdetaan tietenkin samalla.
Lukitus sarja mikä mistä?
Osat mistä kannattaa hankkia?
Opel Omega B MV6 1999
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Re: opel omega b1 v6 jakopäänhihna

Viesti Kirjoittaja Timonen »

Esim. Motonet myy Gates/SKF -hihnasarjaa. Itse tosin ostin viimeksi Automuovilta Contitechin hihnasarjan, joka oli edullisempi, kuin tuo Motonetin myymä.

Lukitussatsia vuokrailee useampikin heppu tällä foorumilla, ja minä olen yksi heistä. YV:llä kerron lisää, jos kiinnostuit.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
FullMetal
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja FullMetal »

Itse kuulun niihin tyyppeihin että vaihtelen v6 jakopään romut ilman lukitus/ajoitustyökaluja kun siellä moottorissa on ihan valmiit kolot ja merkit yläällä ja alaalla.

Seuraavaksi täällä alkaa kauhea hulabaloo että merkit ei oo varmasti sadasosamillimetrin tarkkuudella oikeassa kohdassa jos ei käytä ajoitustyökaluja
mutta eipä ne niin justiinsa ookkaan.

Jakopäärempan yhteydessähän periaatteessa kannattas vaihtaa niitä stefoja sinne mutta taitaa olla tuossa V6 moottorissa niin työlästä että olokoot.
juggaus
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja juggaus »

mulla löytyy noi työkalut lahdesta... itse olen ostanut autovaraosat24:stä lähes kaikki osat gates hihnat lienee hyviä, ainakin itse käyttänyt... ja tosiaan toi motonetin sarja on useimmitin gates että sieltähän sen saa jos ei oo tarkan markan päälle....
Vastaa Viestiin