x18xe1 imusarja paskanako?
x18xe1 imusarja paskanako?
En oo ite koskaan ennen törmänny mutta ootteko saanu ajamalla imusarjaa rikki? Pihalla olevassa x18xe1 koneessa kylmänä sirisee melko paljon kone varsinkin kylmänä ja olen paikallistanut äänen imusarjaan kaasuläppäkotelon alapuolelle. Siellä sarjan sisällähän on läppiä imusarjan pituuden muuttamiseksi mutta käsittääkseni nuo läppäongelmat on vaan 1,9 dieselissä ja 2,2 bensakoneessa. 
Re: x18xe1 imusarja paskanako?
Mulla on z16xe1 ja se siritys tai oikeastaan ininä kuuluu kaasuläppäkotelosta. Luulen että liittyy siihen sähköiseen ohjaukseen. Tietäjät varmasti tietää 
Astra H 07 1.6 ecotec Wagon Z16XE1
Ääni on iteasiassa semmonen niinku joku laakeri ois paskana, ritinä/rätinä ehkä enemmän kuin sirinä. eka kuuntelin että se tulee laturista mutta ku tarkemmin kuunteli niin kyllä se imusarjasta tulee.
Pitää joku päivä ottaa varmaan imusarja pöydälle ja alkaa kattomaan mikä siellä räpättää. Muistaakseni tuo xe1 imusarja on kuitenki purettavissa tai ainakin kahtia sen saa halkaistua.
Pitää joku päivä ottaa varmaan imusarja pöydälle ja alkaa kattomaan mikä siellä räpättää. Muistaakseni tuo xe1 imusarja on kuitenki purettavissa tai ainakin kahtia sen saa halkaistua.
Ymmärtääkseni on purettavissa, ainakin mitä täältä oon lueskellu. Ikinä en ite oo purkanu
Astra H 07 1.6 ecotec Wagon Z16XE1
Joo tänään ei taaskaan oo kuulunu yhtään mitään ääntä mutta viimeksi ku kuulu sirinää ja oikein kunnolla niin oli pakkasta. Lämpimänä se ei oo äännellykkään. Noh pitää raportoida jatkossa kuhan jaksan ropeltaa imusarjaa enemmän.
Itsellä 99 Vectrassa sama juttu. Ensin itsekin epäilin laturia. Jakopään vaihto ei vaikuttanut myöskään. Tuntuu mulla kuuluvan ehkä vähän enemmän kuskin puolelta ja imusarjaan itsekin oon päätynyt että sen on 'pakko' kuulua sieltä.
Se nyt on keväästä kuulunut mutta ei ole aikaiseksi saanut että ottaisin enemmän selvää asiasta. Jos löydät syyn niin vihjaa ihmeessä tähän ketjuun vielä
voisin kuntoon ehkä laitella itsekin.
Sinänsä ääni ei ole pahentunut eikä vaikuta ajoon tällä hetkellä mutta harvemmin näillä vioilla on tapana ainakaan itsestään hävitä.
Se nyt on keväästä kuulunut mutta ei ole aikaiseksi saanut että ottaisin enemmän selvää asiasta. Jos löydät syyn niin vihjaa ihmeessä tähän ketjuun vielä
Sinänsä ääni ei ole pahentunut eikä vaikuta ajoon tällä hetkellä mutta harvemmin näillä vioilla on tapana ainakaan itsestään hävitä.
Vielä on Gesee jäljellä, vielä tulee kauniita päiviä...