Noi keskiäänet on 10cm (4") halkaisijaltaan, joten ne saanee sijoitettua vakiokaiuttimien tilalle ja diskantit hyvällä mäihällä ehkä samaan paikkaan, tai sitten etunurkkiin.
Onko noi 6x9" järkevä asentaa taakse, vai tuleeko soundista liian takapainotteinen? Takakaiuttimet ilmeisesti toistaa hyvin pitkälti pelkkää bassoa?
<font size=-1>[ This Message was edited by: Transmat on 2003-09-30 19:22 ]</font>
"yleisen käsityksen" mukaan, ainakin mun mielestä, kuusysit laitetaan yleesä taakse, olen edessäkin nähnyt, mutta sinne kannattais hommata kolme/neljätie kaiuttimet noitten sijaan.. niin kuuluiskin jotai..
tuli tässä vaan lukiessa mieleen että eiks noist kuusyseist lähe vähä muhkeemmat bassot ku vertaa esim. 6½" skobeihin? vaikka kyllä tollasestakin lähtee ihan mukavasti. itellä on ton kokonen erillissarja ja 10" subi vanhassa AX:ssä ni "KYLÄ LÄHTEE!"
niin ja sit aattelin että eiks aja aika saman asian jos laittaa koaksiaali kuusysit vai kakstie erillissarjan.... taakse siis. luulisi ainaki että helpompi on laittaa koaksiaali kuusysit paikalleen ellei haluu alkaa säätämään mitään kunnon mestoja niille diskanteille ja skobeille...
kai tuo sarja on ajateltu sijoitettavaksi samaan päähän autoa. saattaa kuulostaa tyhmältä jos edestä kuuluu diskantit ja keski äänet ja sitten ääni pomppaa jossain keskiääni alueen jälkeen taakse.6*9 toistaa harvoin kovin matalia ääniä mutta sitäkin enemmän keskibassoa.
saahan tuon setin laitettua aika helposti kadettiin kokonaisuudessaan taakse.
tässä kohtaa porukka jakaantuu jokseenkin kahtia. niihin joilla kajarit on aina takana ja seisovat livekonsertissa selkä esiintyjään päin. ja niihin joilla kajarit on edessä ja näkevät konsertissa myös esiintyjän.
itse pyrin välttämään soikeita kajareita niin pitkään kun pyöreitä voi käyttää.
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.
joo ei tota missään nimessä kokonaan taakse kannata laittaa sehän nyt ois niin paska idea ettei mitään tasoo... tai tietty jos edessä on vähintään saman tasonen setti.
Ite en oo viel osannu päättää että jaksanko panostaa niin että laitan taaksekin erillissarjan vai iskenkö hattuhyllyyn ne 6"x9"set. ainaki halvemmalla pääsee jos laittaa kuusysit.