Valoluomien kiinnittäminen
-
Kinnunen_Janne
- 'Kapitän'

- Viesti:
Millä tavalla olette kiinnittäneet valoluomet? Valoluomien mukana tulleet teipit näyttävät epäilyttäviltä kestävyyden kannalta. Tarkoitus olisi myös että saisin ne joskus vielä irti. Olisiko kirkas silikoni hyvä? En tiedä kestääkö se lämpöä sitten tarpeeksi. Tarkoitus olisi, että ne pysyisivät kiinni myös konepesussa. Kiitoksia jo etukäteen vastauksista.
-KINE-
tarranauhat eivät välttämättä toimi Suomen olosuhteissa (suolaa, pakkasta)
toisissa luomissa on mukana kirkas liimamassa josta luomet ovat irroitettavissa tarvittaessa (kerran)
liimamassana voi käyttää myös mustaa/kirkasta silikonimassaa tai matkailuvaunujen tiivistykseen käytettävää tummanharmaata liimamassaa joista saa tarvittaeesa luomet irti
ei sikaflexin tai vastaavaa liimaavaa tiivistemassaa koska se ei irtoa!
huomioi: luomien valmistajat eivät suosittele koneellista harjapesua, koska luomet saattavat irrota
FFPry:n sivuilla on säännöt millaisia luomia saa käyttää tieliikenteessä, linkki OCF:n ja meidän sivuillamme
siellä on myös paljon muita rakentamista koskevia sääntöjä
Pete
toisissa luomissa on mukana kirkas liimamassa josta luomet ovat irroitettavissa tarvittaessa (kerran)
liimamassana voi käyttää myös mustaa/kirkasta silikonimassaa tai matkailuvaunujen tiivistykseen käytettävää tummanharmaata liimamassaa joista saa tarvittaeesa luomet irti
ei sikaflexin tai vastaavaa liimaavaa tiivistemassaa koska se ei irtoa!
huomioi: luomien valmistajat eivät suosittele koneellista harjapesua, koska luomet saattavat irrota
FFPry:n sivuilla on säännöt millaisia luomia saa käyttää tieliikenteessä, linkki OCF:n ja meidän sivuillamme
siellä on myös paljon muita rakentamista koskevia sääntöjä
Pete
Ainakin minulla olevissa RGM:n valoluomissa (Osatoimituksesta) ohjeissa kielletään konepesu ja käsin on auto tullut pestyä muutenkin. Ja mukana tuli sellaista velcro-teippiä, mutta sillä en luomia kiinnittänyt, vaan itse asiassa tavallisella 3M karhuntarralla joka ihme ja kumma on yllättävän hyvin pitänyt luomet paikoillan (okei, tarrat olen joutunut kerran vaihtamaan, kun talvikelissä viime vuonna tuo tarra hellitti...), mutta nuo saa ainakin joka tapauksessa ehjänä irti jättämättä mitään jälkiä. Ja nytkin on ollut toista vuotta kiinni ilman ongelmia. Kyllä kunnon autokäyttöön tarkoitetulla tarranauhalla pitäisi pysyä aika hyvin, kun tuolla karhuntarrallakinn on pysynyt. Konepesua tosin en suosittele muutenkaan.
Niin ja auto on katsastettu luomilla varustettuna jo useaan kertaan ilman minkäänlaisia kommentteja niistä, eli eivät peitä valokuviota.
<font size=-1>[ This Message was edited by: ata on 2002-02-21 19:45 ]</font>
Niin ja auto on katsastettu luomilla varustettuna jo useaan kertaan ilman minkäänlaisia kommentteja niistä, eli eivät peitä valokuviota.
<font size=-1>[ This Message was edited by: ata on 2002-02-21 19:45 ]</font>
-
Kinnunen_Janne
- 'Kapitän'

- Viesti:
sulla on parempi tuuriOn 2002-02-21 19:44, ata wrote:
Ainakin minulla olevissa RGM:n valoluomissa (Osatoimituksesta) ohjeissa kielletään konepesu ja käsin on auto tullut pestyä muutenkin. Ja mukana tuli sellaista velcro-teippiä, mutta sillä en luomia kiinnittänyt, vaan itse asiassa tavallisella 3M karhuntarralla joka ihme ja kumma on yllättävän hyvin pitänyt luomet paikoillan (
mulla Vectra A:n RGM:n luomet RGM:n omalla tarranauhalla kiinnitettyinä pysyi alle viikon
ekan kerran kun meni yli 160km/h motarilla lensi vasen luomi irti kun ilma pääsi luomen kulman alle (menee vilkun päälle)
siispä em kokemuksen pohjalta suosittelen asuntovaunuliimamassaa/liimaavaa silikonia (ei kivenkovaa ns sikaflexiä)
nyt on 1kpl oikea luomi 88-92 Vectraan varaosana jos joltain hukkuu/menee rikki
pete
-
Kinnunen_Janne
- 'Kapitän'

- Viesti:
Jeps. Tuli tuossa hiottua ja maalattua muovipohjamaalilla luomet ja sen jälkeen korinvärisellä maalilla. Ihan ne on mukavan näköiset tuossa keulalla, olivat kiinni niillä karhuntarroilla, mutta otin pois, koska kovassa vauhdissa toinen luomi oli osittain irronnut. Pitää tässä kelien lämmetessä laittaa ne sitten uudelleen paikalleen vähän jämäkemmin.
-KINE-
tarkennus:
sikaflex ja sika ovat slanggisanoja liimaavalle tiivistysmassalle
sikaflexillä on oikeasti monenlaisia tuotteita, liimaavaa tiivistysmassaa, irroitettavaa tiivistysmassaa ja silikonia kuten vaikka wurthilla tai terosonilla
liimaava tiivistymassa ei yleensä ole kovaa vaan josutavaa mutta pysyy kiinni liian lujaa tähän tarkoitukseen
joten kysy myyjältä teollisuus/rautakaupassa mitä ostat
pete
sikaflex ja sika ovat slanggisanoja liimaavalle tiivistysmassalle
sikaflexillä on oikeasti monenlaisia tuotteita, liimaavaa tiivistysmassaa, irroitettavaa tiivistysmassaa ja silikonia kuten vaikka wurthilla tai terosonilla
liimaava tiivistymassa ei yleensä ole kovaa vaan josutavaa mutta pysyy kiinni liian lujaa tähän tarkoitukseen
joten kysy myyjältä teollisuus/rautakaupassa mitä ostat
pete
Itekki oon käyttänyt samaa teippiä mutta hintaa ei kyllä ole ollu paljoa!?On 2002-03-26 20:00, astraevo wrote:
Mä olen käyttänyt 3m:n kakspuolista teippiä sekä 3m:n tarrateippiä.. varsin hyvä saa nopeasti pois ja takas vähän kuin tarralenkkerin remmit avais ja sulkis..
hinta vaan on ongelma ? ei oo halpa rulla..