Vikavalosta taas
Vikavalo jossa moottorin kuva ja salama keskellä. Olen nyt lukenut enemmän kuin monta topiccia aiheesta ja olisi yksi kysymys. Moottori siis menee "varaohjelmalle" jonka pitäisi vaikuttaa auton suorituskykyyn. Itse en ainakaan mitään eroa normaalin/varaohjelman välillä huomannut, jos se nyt yleensä on päällä. Kiihtyvyys ja ajettavuus on edelleen samaa luokkaa, ainakin minun mielestäni.
Onkohan se autosta/viasta kiinni vai mistä. Kokemuksia, tietoa????
Auto oli Opel Astra Gsi -95
Onkohan se autosta/viasta kiinni vai mistä. Kokemuksia, tietoa????
Auto oli Opel Astra Gsi -95
Mulla ei oo ainakaan mikään rajotin päällä. kone kiertää kuin ennenkin. ja katoin ne vikakoodit siitä kellonäytöstä, niin siinä tuli numerot 169 ja 171 mitä ei edes löydy vikakoodi listoilta!!! Ihme juttu....On 2003-10-01 23:33, Fotze wrote:
ainakin eräässä 16V Vectra A:ssa vieläpä autoliikkeessa oli tuo vikaohjelma päällä ja muuta en huomannut kuin sen että rajotin oli jossain 4500 paikkeilla. Eli meni vitosellakin rajottimeen,
Eikös sillä kellonäytön lämpömittarillakin ole oma anturi, se ei meinaan näytä mitään, vai pistääkö se vikavalon palamaan niinkin pienistä!!! Ajattelin vaan noita sen ilmoittamia vikakoodeja. jos ottaa ykkösen pois edestä niin se tarkottas että imuilman lömpötilantunnistimessa olis häikkää.
löytyykö viisaampia tässä asiassa?
löytyykö viisaampia tässä asiassa?
Juu kyllä omassa edelissessä astrassani (c18xe) Tämä valon palaminen huononsi merkittävästi suorituslkykyä, rajoitin oli päälle 4000 ja eipä vissiin bensaakaan saanut ihan normaalisti... Omassa autossa sain valon aina ajossa sammumaan, (ennen uusien anturien ostoa) kun ajelin noin 100km/h ja vaihdoin vaihteen neloselle, kytkin pohjaan, virrat pois/päälle, kytkin ylös... tämä auttoi joka kerta, mutta aina kun paikaltaan käynnisti niin valo vaan paloi..
-
FusionWolf
- 'Admiral'

Mulla toi vikavalo on kanssa alkanut palamaan satunnaisesti silloin tällöin ja ennen, kuin se alkaa palamaan, auto nytkähtää ihan kuin se sammuisi kesken ajon ja lähtisi uudelleen käyntiin (mäkistartti).
Valon palaessa en huomaa autossa mitään eroa tavalliseen. Ohituksetkin motarilla on onnistunut ihan tavalliseen malliin vaikka valo onkin palannut.
Kokeilin kerran, kun valo paloi kierrättää moottoria 1. ja 2. vaihteiden ollessa päällä ja ihan hyvinhän se kiersi, mutta punaselle en tohdinnut laskea.
edit: niin ja autohan on 1.8 Vectra B -96
<font size=-1>[ This Message was edited by: FusionWolf on 2003-10-05 01:45 ]</font>
Valon palaessa en huomaa autossa mitään eroa tavalliseen. Ohituksetkin motarilla on onnistunut ihan tavalliseen malliin vaikka valo onkin palannut.
Kokeilin kerran, kun valo paloi kierrättää moottoria 1. ja 2. vaihteiden ollessa päällä ja ihan hyvinhän se kiersi, mutta punaselle en tohdinnut laskea.
edit: niin ja autohan on 1.8 Vectra B -96
<font size=-1>[ This Message was edited by: FusionWolf on 2003-10-05 01:45 ]</font>
Jos kierrokset eivät nouse yli 4500, vaan alkaa pätkimään kuten kierrostenrajoitin, vika on nokka-akselin asentoanturissa. Erittäin yleinen vika ekotekki moottoreissa, uusi anturi maksaa n. 90 egee Osatoimituksessa. Toinen tyyppivika noissa on kampiakselin pyörimistunnistin, mutta se ei aiheuta pätkimistä.