Olen ajellut Astralla nyt 150 000 kilsaa ja öljyjä on vaihdeltu 10-15 välein. Alkuun käytin motonetin suodatinta, mutta jossain vaiheessa tuli ongelmia ettei suodattimen kotelo mennyt kiinni ilman isompaa voimaa ja lopulta en saanut sitä ollenkaan kiinni. Ostin yhden merkkisuodattimen ja totesin sen olevan aavistuksen lyhempi, joten päättelin, että motonetin suodatin on liian pitkä. Tämän tiedon kanssa meni monta öljynvaihtoa, mutta nyt sitten alkoi merkkisuodatinkin aavistuksen kinnaamaan ja poistettu merkkisuodatin oli mennyt aavistuksen ruttuun. Vääntelin ja kääntelin suodatinkuorta ja sieltä tuli ulos neljä lähinnä tiivisteen näköistä muoviholkkia. Osa niistä oli selvästi hieman murjoutunut ja osa muuten vaan mutkalla, joten päätelin, josko niistä vanhoista Motonetin suodattimista aikanaan, on jotain osasia jäänyt murtunut ja jäänyt sinne yläpäähän viemään tilaa. Ne poistetut osaset näyttivät lähinnä suodattimen yläpään muovirinkuloilta ja parhaiten niitä voisi kuvata muovisina tiivisteinä.
Kysymys
1) Onko kenelläkään koskaan ollut 1.7 diesel Astra G:ssä ongelmia Motonetin öljynsuodattimen kanssa?
2) Onko siellä suodattimen yläpäässä (siihen mihin suodatinpanos tyrkätään) mitään ihmeellistä muoviholkkia vai onko se ihan kiinteää kamaa koko paketti ja siten minun tulkinta Motonetin suodattimen jäänteistä olisi oikea määritelmä niille holkeille, jotka omastani löysin?
timo
Astra 1,7 DTi (Y17DT) - Motonetin öljynsuodatin ja suojakupu
Re: Astra 1,7 DTi (Y17DT) - Motonetin öljynsuodatin ja suoja
Mä oon käyttäny aina motonetin myymiä halpa suodattimia ilman ongelmia. Eli mukanahan tulee ne kolme o-rengasta jotka pitää vaihtaa ja tilkka öljyä kaikkiin renkaisiin ennenku ne asentaa ni ei rikkoudu. Saman toimenpiteen olen tehnyt suodattimen tiivisterenkaille et sivelly öljyä niihin ni luiskahtaa kivasti paikalleen ilman väkivaltaa ja hyvin lähteny aina vanha pois ja uus tilalle. Veikkaan et kun ja jos oot kuivana kaikki osat kanteen pistäny ni pois ottaessa rikkoutuu ja jämät jää mihin muuallekkaa ku sinne korkkiin tai kanteen miksi sitä haluaakaan kutsua. Aina ollu oikean kokoinen filtteri. Kato sit tarkasti et on oikealla varaosanumerolla oleva suodatin ette oo vahingos ottanu 1.9cdtin suodatinta, ne kun on erimittaiset.
NImenomaan, eli nyt on kyse jostain muusta kuin niistä kolmesta renkaasta ja pohdin ovatko ne sellaisia joiden kuuluu olla siellä vai jäännettä jostain vanhasta. Eilen otin ne pois ja nyt on 100km ajettu ilman ongelmia, joten tuskin ne kovin kriittisiä ainakaan olivat. Eli kysymykseni on sille joka seuraavan kerran vaihtaa öljyt Astraansa. Löytyykö suodatinkuoren yläpäästä, jotain irtonaista holkkia vai ei. Jarkkiksen kokemusten kannustamana epäilen ettei löydy ja minulla ne olivat vain omien virheiden tuloksia, joista olen nyt päässyt eroon.
timo
timo
Mä vaihdoin öljyt ja motonetin suodattimen pari kuukautta sitten, ei ongelmia. Kansi irti ja suodatinpatruuna tuli siinä mukana ulos. Alapään O-renkaat pois ja suodattimen vaihto (suodatin oli yhtenäinen paketti, muistaakseni vielä samanlainen molemmista päistä). Uuden O-renkaat alapäähän ja uusi iso O-rengas kanteen ja kiristys paikoilleen.
Re: Astra 1,7 DTi (Y17DT) - Motonetin öljynsuo... [RATKAISTU
Nyt kun aikaa on kulunut ja kaikki toimii todetaan, että nämä ongelmat taisivat olla käyttäjälähtöisiä. Eli jollain kerralla jokin meni pieleen ja kupuun jäi kiinni jotain ylimääräistä. Tästä seurasi se, että sovituksesta tuli entistä tiukempi ja seuraavalla kerralla siihen jäi lisää muovinpalasta. Lopulta mikään suodatin ei mahtunut paikalleen. Eli johtopäätös tästä on se, että siivoa kaikki vanha jäänne kunnolla kuvusta ennen kuin syötät uutta suodatinpatruunaa, niin ongelmia ei ole olipa suodattimen lähde motonet tai marmoritiski.Tommy321 kirjoitti:Mä vaihdoin öljyt ja motonetin suodattimen pari kuukautta sitten, ei ongelmia. Kansi irti ja suodatinpatruuna tuli siinä mukana ulos. Alapään O-renkaat pois ja suodattimen vaihto (suodatin oli yhtenäinen paketti, muistaakseni vielä samanlainen molemmista päistä). Uuden O-renkaat alapäähän ja uusi iso O-rengas kanteen ja kiristys paikoilleen.
timo