Ascona C 2.0 1987 -ecu vika ?

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
sepse
OCF Member 2023
OCF Member 2023

Ascona C 2.0 1987 -ecu vika ?

Viesti Kirjoittaja sepse »

Elikä olen toimeksisaaneena auttamassa varsin iäkästä Porilaista 1987 vuosimallin Ascona C alkuperäis omistajaa .
Autossa on vika joka ryntäyttää tyhjäkäynnin kaasupolkimeen koskematta yli 2000rpm satunnaisesti ja bensankulutus on myös noussut .
Tallentuneita vikakoodeja ei ole vaikka moottorin vikavalo palaa pitkiäkin aikoja , tyhjäkäyntimoottori on vaihdettu uuteen ja kaikki liitokset käytiin läpi -
ei mitään muutosta vian päällä ollessa johtojen heiluttelusta / vika kuittaantuu jos tyhjäkäyntimoottorin johto käytetään irti .
Saattaa toimia parikin päivää ilman oireita - käyntiinlähtökin takkuaa välillä
Viisaammat näitä huoltaneet muistelevat näissä olleen ecuissa ko vian aikaansaavaa kipua .

Jos joku on tuttu ko vian kanssa ja ehkä voisi tarjota vaikka sopuhintaan ko ecun niin tämän omistajan tavoittaa numerosta 050 3084680 -jos tarjoat osaa .

Jos vihjaat korjaus vinkkiä pistä vaikka yv mulle tai soita 0400507166 klo 10-23 ja osa tarvitaan Porissa ja minäkin voin toimia välittäjänä (harjavalta) osan
tiimoilta - ja tosiaan omistaja on melko vanha paappa joka haluaa uutena ostamansa Asconan kuntoon ja säilyttää edelleen itsellään -ja älkää nyt ihan ryöstöä ilman asetta suorittako koska kympeissähän noitten boxien hinta liikkuu :D ps itse olen mukana ilman palkkaa kun joku Porin Palinilta tämän jutun mulle nakitti- lienevät tuumanneet että tulee kallis auto korjaamolla korjatuksi kun jo alkuperäisen tyhjäkäyntimoottorin ostattivat .

Seppo
Hylättyjen Omega B1/B2 mallien turvakoti / Laitetaanpa nimeksi Omega Ranch , Ostetaan HALVALLA tai otetaan talteen B1 ja B2 omega romutusuhan alaista osaa tapauskohtaisesti . Aihioiden määrä TJ 17 Omegaa -yleensä V6 :roll:
4scon4
OCF Member
OCF Member

Re: Ascona C 2.0 1987 -ecu vika ?

Viesti Kirjoittaja 4scon4 »

Imu vuodot ensin kuntoon, sitten kaasuläppä anturin toiminnan tarkistus. Pitää kuulua naksahdus heti kun lähdet painamaan tyhjäkäyntialueelta pois, jos ei kuulu niin anturi rikki tai väärällä säädöllä ja luulee olevansa osakaasualueella. Toki kaasuläppäkotelo voi olla niin karstainen ettei läppä sulkeudu kunnolla ja jää ns. Osa kaasulle.
Kolmanneksi kurkkaa laturin yläpuolella olevan moottorin jäähdytinnesteen lämpötila anturin johtojen kunto siinä liittimessä. Anturin muoviosa on sininen. Joskus siitä johtoja poikki ja boksi luulee että on pirun kylmä ja ruokkii bensalla sen mukaisesti
jos edelleen näiden jälkeen olet boksia vailla niin muutama boksi olis mahdollista kokeiluun saada. En välttämättä myy koska itse en ole törmännyt boksi vikaan ja vasta 1990 aloitin näiden kanssa. Toki en kaikkia enkä kaikkea ole korjannut
Opel Ascona C 2,0i 4D LS 1987, Opel Insignia B Sport Tourer Executive 2,0 FWD 2021.
sepse
OCF Member 2023
OCF Member 2023

Viesti Kirjoittaja sepse »

Täytyy kurkata ku tuo paappa taas ilmestyy pihaan , tosi tuo ajoittaisuus jotenkin tuntuis sulkevan imu vuodot pois :o mutta katsotaan .

Olen hieman vaikeassa jamassa kun olen päätynyt muistisairaan moni sairaus äitini ns omaishoitajaksi ja nyt on päällä vaihe joka vie paljon aikaa ja hermoja joten pähkäily on vähän takussa mutta kun ei osaa sanoa ei kun apua pyydetään :-?
Seppo
Hylättyjen Omega B1/B2 mallien turvakoti / Laitetaanpa nimeksi Omega Ranch , Ostetaan HALVALLA tai otetaan talteen B1 ja B2 omega romutusuhan alaista osaa tapauskohtaisesti . Aihioiden määrä TJ 17 Omegaa -yleensä V6 :roll:
jarkkis
OCF Member 2021

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

Mulla teki joskus gsi kadetti samaa ja vikana oli kaasuläppä kotelo, läpän akseli oli nii väliintyny et hörppi ilmaa sieltä akselin välistä ni nosti rinkejä tasasesti ylös ja alas, oli veemäinen vika selvittää et jos löytyy jostain käsistä tollanen kaasuläppäkotelo niin löhtisin sillä kokeilemaan, meilleki eka tarjottiin boksia joka makso 150€ ja sinne meni seki raha hukkaan. Toi kotelo olis ilmainen kokeilu jos sellanen sattuu nurkista löytyä.
Vastaa Viestiin