Comfort close ei toimi?

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
621
'Kapitän'
'Kapitän'

Comfort close ei toimi?

Viesti Kirjoittaja 621 »

Vectra C omaa ominaisuuden ikkunoiden avaamiseen ja sulkemiseen avaimenperällä. Ovien lukkojen avausta kun avaimenperästä painaa hetken, niin sähköikkunat avautuvat. Vastaavasti ikkunat saa kiinni kun lukituspainiketta painaa, tosin tuo ominaisuus ei minulla enää jostain syystä toimi. Onko tietoa missä vika on?

PDM:ään, eli apukuskin ovimoduliin ei saa vaihdettua asetusta, jossa vaihtoehtoina ovat comfort closen active / inactive. Minulla moduli näyttää nykyisin jostain syystä not available. Takalasin nostimia minulla ei ole, tosin ei sillä ole merkitystä kun REC:iin Rain sensor / Comfort close -asetuksen laittaa aktiiviseksi, niin mikää ei muutu. Lasit toimivat muutoin kuten pitää.
Vectra C 2004 Z22YH
Iro
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Re: Comfort close ei toimi?

Viesti Kirjoittaja Iro »

Sun täytyy uudelleen opettaa sähköikkunoiden ylärajat.
VW Golf 1.4 TSI -17, VW Passat Variant 2.0Dti -15 , Ex: C-Vectra Caravan Z18XER -06 , Ex: Astra G CC Z16XE -03, Ex:G-Astra Caravan Sport-01 Z22SE, Ex:F-Astra Caravan Sport-94/95 C18XEL, Ex:G-Astra Caravan Elegance-02 Z16XE, Ex:F-Astra Caravan -96 X16SZ
621
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja 621 »

Kiitos vinkistä, mutta ikkunat menevät kyllä ovipanelin kytkimellä kiinni pikku painaluksella, eli tuo sähkökatkon jälkeinen opetus on kyllä tehty. Avaimen kauko-ohjaustoiminto, jolla ikkunat saa kiinni kauempaa ei toimi.
Vectra C 2004 Z22YH
621
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja 621 »

Nyt toimii avaimenperästä! Sadetunnistin ei tosin sulje ikkunoita, mutta eiköhän se asia selviä jossain vaiheessa.

Luin monelta ulkomaan sivuilta, että OP-COM tappaa ovimoduulit. Jollain oli sama ongelma ja hänellä homma korjaantui toisilla ovimoduuleilla. Oli joskus käyttänyt tuota ohjelmaa ja vika oli sen jälkeen ilmennyt. Nyt kun asensi uudet ovimoduulit, käytti TECH2:ta. :worship:

Olen itse käyttänyt tuota edellä mainittua O-ohjelmaa, ennen kuin hankin TECH2:n. Olen (OP-COM on) siten onnistunut pilaamaan ovimoduulit.

Homma meni niin, että katsoin TECH2:lla moduulien mallit ja hain samanlaiset purkaamolta. Etsin auton jota ei suurella todennäköisyydellä ole muilla kuin merkkihuollon laitteilla räpelletty ja irroittelin osat mukaan. Tärkein oli kuitenkin Car Pass ja sen security code, jolla sain resetoitua moduulit ja sitten ohjelmoitua ne oman auton spekseille - kiitos TECH2:n.

Alkuperäisten, autossani olleiden moduulien resetointi ja uudelleen ohjelmointi TECH2:lla ei useista yrityksistä huolimatta auttanut. Uudet moduulit korjasivat ongelman.

Mutta nyt toimii, eli ikkunat aukeavat ja menevät kiinni avainmenperällä.
Vectra C 2004 Z22YH
M lampinen
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja M lampinen »

Olen kuullut että op-com on tappanut joitain cid nättöjä ja soittimia.sitä en tiedä miten...
Vikakoodien lukua mikkelissä: TECH2/mdi+Turvakoodin selvitys.
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Jäsennumero: 1227

Viesti Kirjoittaja Lurttinen »

Ainoa sähköinen yhteys näyttöön (tai yleensäkin ohjausyksikköön) on datalinja, jota käytetään tiedonsiirtoon.

Mistäpä noista piraateista tietää vaikka antaisivat tohon linjaan suoraan akkujännitteen ja polttavat jotain siitä yksiköstä?
Piraatti = Piraatti = Piraatti = parhaimmillaankin huonolaatuinen kopio alkuperäisestä.
Teksti 1| Teksti 2 | Teksti 3 | Teksti 4
M lampinen
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja M lampinen »

Niin joku tullainen juttu varmaan se on.
Vikakoodien lukua mikkelissä: TECH2/mdi+Turvakoodin selvitys.
Vastaa Viestiin