Astra -07 Z16 XEP ja pakosarja uusiksi?

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
ruizperkele
'Kapitän'
'Kapitän'

Astra -07 Z16 XEP ja pakosarja uusiksi?

Viesti Kirjoittaja ruizperkele »

Häiriövaloa sytytellyt tuon tuosta joulukuun alusta lähtien.
Aina sama koodi, eli P0420 Katalysaattorijärjestelmän tehokkuus alle rajan (lohko 1).
Käynyt välillä nollaamassa ja auto toimii kyllä täysin moitteettomasti.

Merkkiliikkeen asiantuntijan luona kävin juttelemassa ja hän oli sitä mieltä, että sun pitäisi vaihtaa pakosarja katalysaattoreineen. Uutena maksaa 1080€. Tarvikkeena n.500€. Plus 200€ töitä päälle. Aika kallista operaatiota. Eikö ole olemassa mitään huokeampaa vaihtoehtoa? Ulkomailta?
Entä jos ostaisi katalysattorin vaan ja hitsaisi sen kiinni siihen pakosarjaan?

Neuvoa kaipailisin, nyt on pieni paniikki :worship: :thumbsup:
Janza1985
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Re: Astra -07 Z16 XEP ja pakosarja uusiksi?

Viesti Kirjoittaja Janza1985 »

Tommonen sinne takimmaisen lambdan ja pakoputken väliin.

http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R4 ... r&_sacat=0
Insignia Hatchback A20DTE
ovc2z22yh
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja ovc2z22yh »

Spacerilla voit päästä eroon häiriövalosta ja oleellista on päästömittauksen läpäisy. Kannattaa myös tsekata käykö kone välillä liian rikkaalla, ettei katti pala tukkoon.
Hyvä tarvike katti kyllä toimii, mutta mulla on yksi huono kokemus ja jouduin palauttamaan. Ei sitten korvattu asennusta, eikä päästömittausta ja vielä reklamaation tekemisen vaiva. Onneksi löysin purkuosana hyvin toimivan alkuperäis katin, ei sillä takuuta ollut, mutta siitä näki että ainakin kenno oli ehjä.

Kannattaa muuten hankkia kaveriksi asentaja, jolla on nosturi hallissaan ja hitsaustaito. Sitä voi sitten vaikka puolestaan jeesata sellaisissa töissä joita itse osaa paremmin. :D Mulla olis käytettävissä hitsauskonekin, mutta eipä ole tullut opeteltua sillä räkimään, kun muut osaa jo paremmin.

PS. Vilkaisin sun elokuun viestejä ja rikkaalla seoksellahan tuolla on ajettu. Autohan kyllä sopivasti rikkaalla seoksella kulkee hyvin eikä nyi. Eli ennen kuin tuohon alkaa uutta katalysaattoria laittamaan, niin seossäätö pitää saada kuntoon.
ruizperkele
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja ruizperkele »

Kuinkas tarkistan sen että käykö kone liian rikkaalla? Ja entä sen säätö sitten?

Hommatakko spaceri nyt sitten vai uusi katti?
Uuden katin tilaaminen ebaysta vai autodoc.fi:sta?

Paljon kysymyksiä.. Mutta olen poropeukalo näissä asioissa :/
ovc2z22yh
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja ovc2z22yh »

Jollain scannerilla pitää katsoa seossäädön tila ja siihen vaikuttavat sensorit, EGR ja fueltrimmit. Kun et itse osaa, niin esim. päästöjen mittaajat osaa nuo hommat ja samalla tarkastavat katin kunnon.
Vastaa Viestiin