C Vectran AT laatikon öljynvaihto

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
ovc2z22yh
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: C Vectran AT laatikon öljynvaihto

Viesti Kirjoittaja ovc2z22yh »

Onko kellään kokemusta BG-automaattivaihteistonhuollosta?
https://www.automerkit.fi/yritysesittel ... ihteistoon
Jompp3
OCF Member 2024
OCF Member 2024

Viesti Kirjoittaja Jompp3 »

Itse olen puoltoistavuotta käyttänyt kyseistä Bg:n vaihteistonhuoltokonetta korjaamolla asentajana ja täytyy sanoa että toimiva laite!

Aluksi olin hieman skeptinen koneen toiminnan suhteen mutta käytännössä kun laitetta on nyt käyttänyt niin kyllä se tekee mitä pitääkin.

monesti nähnyt auton mihin ei ikinään ole vaihettu öljyjä laatikkoon tai sitten venytetty väliä liikaa, mutta jokatapauksessa ollut pikimustat litkut sisässä, mutta kun tuolla koneella vaihtaa ja pistää varuiks pari ylimäärästä litraa laatikon läpi sillä niin kyllä se siitä täysin kirkkaaks muuttuu loppujen lopuksi

eli jäähdytinlinjan väliin kytketään se kone ja auto käyntiin ja haluttaessa pesumömmöt laatikkoon ja ootellaan se 15-20min et se aine putsaa laatikon ja sit kone alkaa vaihtamaan itse öljyjä. auton käydessä se ottaa vanhan öljyn talteen ja pistää samaa vauhtia uuden menemään laatikkoon. sen jälkee voi haluttaessa pistää uuden öljyn sekaa sen lisäaineen ja homma on bueno
- Vectra A2 -94 2.0 CDX
- Vectra A1 -91 2.0 GL (EX)
- Astra F -96 1.6 (EX)
- Vectra B 2.2 Sport (paalattu)
- Vectra C1 1.8 GTS
- Vectra C2 2.8 V6 Turbo OPC 280hv
- Yamaha YZF-R1 2003
_Bäri_
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja _Bäri_ »

En tiedä vectran öljyn laadusta enkä määrästä. Mut omalla kohdalla pelkät öljyt olisi maksanut jo 250-300€. Siihen nähden ei kauheesti kannata yrittää itse vaihtaa ilman konetta. Työn osuus on tuosta rempasta aika pieni kumminkin.
Bmw 320D -06
Volvo V70 D5 Awd -06
Ex: Opel Astra Gtc 2.0cdti -12
petrisa
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja petrisa »

^ Juuri näin.

Omaan AF40-laatikkoon öljynvaihto "käsin" tehtynä huuhtelumenetelmällä, kustansi tunnin työn. Maksoi silloin merkkihuollossa 65€. Käytännössä auto oli tunnin ja vartin työn alla, kun odottelin paikan päällä. Tuo työn hinnan osuus 7,2 litran vaihteistoöljyn hintaan nähden sen verran vähäinen, etten edes harkinnut tehdä hommaa itse.
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
Vastaa Viestiin