Airbag merkkivalo, moottori merkkivalo ja huoltovalo palaa, mistä kyse?

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Libinho
'Agila'

Airbag merkkivalo, moottori merkkivalo ja huoltovalo palaa, mistä kyse?

Viesti Kirjoittaja Libinho »

Terve!

Kyseessä siis Astra H -05 1.7 cdti ja aloitetaan vaikka airbag merkkivalosta ja moottorin merkkivalosta:

Akku vaihdettiin tänään ja kun auton käynnistää niin airbag merkkivalo ja moottorin merkkivalo jäävät palamaan. Ajon aikanakin palavat kumpikin.

Sitten tämä tympeempi ongelma eli huoltovalo:

Joskus virtojen päälle laittamisessa jo tulee tämä valo ja silloin ei anna käynnistää, mutta tympein ongelma on kun ajan 80-100km/h niin huoltovalo tulee ja lyö tehot pois. Se on siinä jonkin aikaa ja lähtee pois. Tätä ei tapahdu kuin nuissa isoissa nopeuksissa, ikinä kaupunkiajossa ei tule.

Huoltovalon takia olen käyttänyt huollossa, mutta sanovat että pitäisi sillon tulla kun huoltovalo palaa. No, minä en sinne liikkeeseen voi 80-100km/h vauhdilla ajaa joten täys mahdottomuus. He ovat nollanneet sen mutta ei se mitään ole auttanut.

Olen koittanut täältä etsiä vastausta, mutta ei ole silmään pistänyt ja jos on toinen viesti tästä samaisesta aiheesta niin antakaa armoa olen uusi täällä! :ruoska:
ascona_c
OCF Member 2020

Re: Airbag merkkivalo, moottori merkkivalo ja huoltovalo palaa, mistä kyse?

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Mikä vikakoodi sieltä löytyi?
petrisa
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: Airbag merkkivalo, moottori merkkivalo ja huoltovalo palaa, mistä kyse?

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Libinho kirjoitti:Terve!

Kyseessä siis Astra H -05 1.7 cdti ja aloitetaan vaikka airbag merkkivalosta ja moottorin merkkivalosta:

Akku vaihdettiin tänään ja kun auton käynnistää niin airbag merkkivalo ja moottorin merkkivalo jäävät palamaan. Ajon aikanakin palavat kumpikin.

Sitten tämä tympeempi ongelma eli huoltovalo:

Joskus virtojen päälle laittamisessa jo tulee tämä valo ja silloin ei anna käynnistää, mutta tympein ongelma on kun ajan 80-100km/h niin huoltovalo tulee ja lyö tehot pois. Se on siinä jonkin aikaa ja lähtee pois. Tätä ei tapahdu kuin nuissa isoissa nopeuksissa, ikinä kaupunkiajossa ei tule.

Huoltovalon takia olen käyttänyt huollossa, mutta sanovat että pitäisi sillon tulla kun huoltovalo palaa. No, minä en sinne liikkeeseen voi 80-100km/h vauhdilla ajaa joten täys mahdottomuus. He ovat nollanneet sen mutta ei se mitään ole auttanut.

Olen koittanut täältä etsiä vastausta, mutta ei ole silmään pistänyt ja jos on toinen viesti tästä samaisesta aiheesta niin antakaa armoa olen uusi täällä! :ruoska:
Ei kenelläkään ole kristallipalloa, josta noihin voisi antaa mitään selityksiä :roll: .
Vie nyt se auto huoltoon, jossa on tähän autoon käypänen vikakoodinlukulaite. Muuten tämä on turhaa arvailua. Kun vikavalo palaa, niin siellä on silloin vikakoodi olemassa. Sen tiedon perusteella sitten voi lähteä vasta sitä vikaa etsimään ja korjaamaan.
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
Vastaa Viestiin