Onko kellään kokemusta Opel Astra J käynnistymisen kanssa ongelmista näin kosteilla keleillä?
Auto ei meinaa käynnistä kun moottoria ei ole lämmitetty ja ulkona hieman plussaa eli todella kosteaa näin keskellä talvea. Kun moottoria lämmittää niin sitten käynnistyy jollain ihmeellä ja hieman vaivalloisen oloisesti. Vika ei ole akussa, eikä varavirta auttanut. Lisäksi tulpat vasta vaihdettu ja ajonesto ei ole syypää. Menossa termostaatin vaihtoon ensi viikolla, mutta se tuskin tähän vaikuttaa. Vikailmoituksia ei näy niin mietin että mistä voisi huollossa alka katsomaan termostaatin vaihdon yhteydessä. Meinasin akun vaihdattaa samalla kaiken varalta, kun alkaa sekin jo olla turhan vanha.
Opel Astra J käynnistymisongelma kostealla kelillä
-
paraboloidi
- 'Agila'
Re: Opel Astra J käynnistymisongelma kostealla kelillä
Tulisi mieleen kosteusongelma. Tiivistyykö jonnekkin sähköliitoksiin tai osiin ulkona kosteutta, joka haihtuu moottorilämmitintä käyttäessä? Jos pelaa ja kukkuu käynnistyttyään ajossa normaalisti muuten niin itse veikkaisin kosteusongelmaa. Kokeile jättää yön yli vaikka jonnekkin kylmään ja kuivaan sisähalliin yöksi auto ajolenkin jälkeen (että on pysäköitäessä varmasti lämmin ja kuiva moottoritila) ja kokeile aamulla uudestaan, josko ongelma toistuu.
Itse olen kolmella eri autolla saanut kosteusongelman vuoksi todella työlään käynnistymisen aikaiseksi. Pesun jälkeen auto jätetty pesuhalliin yön yli odottamaan aamua. Lämpimän hallin ilmastointi hyrrää ja halli kuivaa, mutta kun konepellit jääneet autoista kiinni niin kosteus ei ole haihtunut kunnolla konetilasta pois. Seurauksena aamulla toooodella pitkää vieteriä ja laiskaa käynnistymistä kolmella eri autolla. Konepellin kun on jättänyt auki ja moottori kun on päässyt kuivumaan kunnolla, ei kertaakaan samaa ongelmaa.
Itse olen kolmella eri autolla saanut kosteusongelman vuoksi todella työlään käynnistymisen aikaiseksi. Pesun jälkeen auto jätetty pesuhalliin yön yli odottamaan aamua. Lämpimän hallin ilmastointi hyrrää ja halli kuivaa, mutta kun konepellit jääneet autoista kiinni niin kosteus ei ole haihtunut kunnolla konetilasta pois. Seurauksena aamulla toooodella pitkää vieteriä ja laiskaa käynnistymistä kolmella eri autolla. Konepellin kun on jättänyt auki ja moottori kun on päässyt kuivumaan kunnolla, ei kertaakaan samaa ongelmaa.
Astra J -12 A14NET, Ex Astra F -94 C16SE, Ex Astra H -05 Z18XE, Ex Corsa D -10 A12XER
Volvo V70 Bi-Fuel -06
Volvo V70 Bi-Fuel -06
-
paraboloidi
- 'Agila'
Re: Opel Astra J käynnistymisongelma kostealla kelillä
Päivitys tilanteeseen, että termostaatin vaihdon yhteydessä vaihdettiin jonkinsortin lämpötila-anturi, joka vaikuttaisi olleen syypää. Nyt auto käynnistynyt tämän jälkeen normaalisti!