Olisiko antaa neuvoja. Koska minulla on synkkä menneisyys entisenä SAAB-miehenä (onko se kirosana tällä foorumilla...?) minulla on WIS, jonka avulla aikoinaan luin ja korjasin Saabin vikoja. Koska molemmat ovat GM:n tuotteita, siinä on myös koko joukko Opeleita mukaan lukien tämä. Lukee autoa kuin avointa kirjaa ja kertoo vaikka mitä, mutta ei sitä olennaista mikä voisi nyt olla vikana. Tai ehkä kertoo, mutta kun ymmärrys ei riitä mitä siitä hakisin :/
Tähänastiset löydöt ja kokeilut:
Koitin kipinän ihan silmämääräisesti, antaa joka tulpalle kirkkaan kipinän.
Koitin korkeapainepumpun venttiilistä: Käynnistysyrityksen jälkeen on paineet sisällä. Vaihdoin alkuperäisen pumpun n. vuosi sitten Continentalin pumppuun, silloin oli selvä vika paineissa, mutta nyt kun luen käynnistysyrityksen yhteydessä painelukemia, se nostaa ainakin tuon diagnostiikkalaitteen mukaan paineet 7000 bariin.
No tämän lisäksi tuosta laitteesta saa kyllä irti tuutin täydeltä lukemia, mutta pakko myöntää, että tässä tulee tiedon rajat vastaan. Olisiko ideoita mitä siitä pitäisi katsoa seuraavaksi?
Ai niin ne vikakoodit: Oli siellä alun perin vikakoodit polttoainepaineista ja siitä typerästä imupuolen härpäkkeestä, joka aina välillä pyrkii jumittamaan. Kerran olen ottanut imusarjan irti ja purkanut atomeiksi, putsannut kaiken ja koonnut uudestaan, mutta aina silloin tällöin se silti oikuttelee.
Nytkin kuitenkin vastaa hienosti säätöön jos työnnän käsin sen väärään asentoon niin hakee heti virrat päällä oikean alkuasennon. Ja nyt kun olen sahannut konetta käyntiin vikaa etsiessäni ei ole tuonut uusia koodeja ruutuun. Autolla muuten on ajettu mittarin mukaan 115 000 km joten ei pitäisi vielä olla kilometrit täynnä... ja ollaan omistettu tuo lähes uudesta asti ensin minun ykkösenä, nyt perheen kakkosena joten uskon kyllä kilometreihin.
Olisiko ideoita...?