A-Omega tuuletin

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
mmyllyri
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja mmyllyri »

Eli siis nyt on niin kylmää että tuo hiljentynyt tuuletin pitäisi saada toimimaan. Ajattelin ottaa koko moottorin irti ja tutkia mikä mättää. Pyyhkijät irti, muovisuoja pois ja tuuletin on näkyvissä. Mutta mitä sitten, se ei mahdu tuota kautta pois? Pitääkö se purkaa kojelaudan kautta vai jäikö minulla irroittamatta jokin tärkeä osa? Otin myös irti moottorin kylkeen tulevan liittimen ja mittasin navat. Järjestäen n.0.3v oli säätö missä kohdassa tahansa. Voiko tuosta päätellä jotain? Sama juttu kahdessa irtojohdossa jotka tulevat moottorin kylkeen. Sulake on ehjä, sen tarkistin.

Vinkkejä, sormet jäätyvät jo =/
Megaman
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Megaman »

Oothan myös tarkastanut sen pyöritettävän puhallusnopeussäätimen takana olevan töpselin,että on pohjassa? Mulla oli se meinaan löystynyt,eikä toiminut kuin suurin nopeus.Sain sen käsikopelolla painettua pohjaan ja nyt on mennyt pari vuotta ilman ongelmia.
Kume
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kume »

Mulla on kans ompussa toi sama vika että se tuulettimen säädin pyörä ei toimi kuin suurimmalla nopeudella. Pitää kokeilla se liitin homma jos sillä alkais toimimaan kunnolla. Mitäs siinä pitää purkaa että saa sen liittimen näkyviin??
Volvo V90 D4 business momentum -17
Opel Insignia GrandSport -18
Opel Astra K 1.6T -18
Ford Transit Custom -16
Kadett E Modena flash -88
wille-
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja wille- »

luulis sen sieltä mahtuvan ulos, kokeile ruiskuttaa jotain sähkölaite puhdistusainetta sinne, mulla ainakin autto kun lopetti toimintansa kokonaan...
Megaman
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

On 2003-10-22 16:14, Omega 2,0i GLS wrote:
Mitäs siinä pitää purkaa että saa sen liittimen näkyviin??
Mä sain sen töpselin painettua takas paikoilleen kuskin jalkatilan kautta.Se pahvi piti poistaa muistaakseni polkimien päältä.
Oltiin just reissuun lähdössä ja puhallin lakkas toimimasta.Sain käteni ujutettua perille asti ja painettua sen töpselin pohjaan.Olihan siinä rystyset hiukka verillä,mutta oli pakko keksiä nopea konsti... :grin:
Nieppe
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja Nieppe »

Kyl se moottori sieltä tulee pois.
Voi olla ankkuri kulunu,ettei lähde pyörii.
Muovikehys ensin pois.,sit kaksi suojaa tuulettimien siipien päältä. Se jännitteensäädin irti.Moottorin kiinnitysruuvi irti ja sit moottori tulee siitä keskeltä suoraan ylös.
jjvirtan
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jjvirtan »

Siis jos puhallin pyörii vain suurimmalla nopeudella vika on se etuvastus.Koska suurin nopeus on suora.
Ei kannata hirveesti purkaa...ainakin tossa b-ompussa se on hansikaslokeron takana ja suhtkoht siisti homma vaihtaa.
Tuo oli vielä sellanen mekaanin "vanhanaikainen" vastus jossa jouset ja kärjet,ne on kai aika alttiita vikaantumaan.
Megaman
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

On 2003-10-25 22:11, jjvirtan wrote:
Siis jos puhallin pyörii vain suurimmalla nopeudella vika on se etuvastus.
Tai töpseli melkein irti,niinkuin mulla oli.
Nyt on pelannu pari vuotta putkeen,kun painoin töpselin kunnolla pohjaan...
gremlin
OCF Member
OCF Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja gremlin »

On 2003-10-25 22:11, jjvirtan wrote:

Siis jos puhallin pyörii vain suurimmalla nopeudella vika on se etuvastus.Koska suurin nopeus on suora.
Myös yleinen vika on tuo katkaisija. Mulla oli katkaisija hajallla. Muistaakseni vain 2 suurinta nopeutta toimi.
mikkis
OCF Member 2016

Viesti Kirjoittaja mikkis »

Sama vika oli omassa omegassani --> säädin toimi vain kovimmalla nopeudella. Vaihdoin suosiolla uuteen. Motonestista saa ainakin uusia säätimiä, ostin sieltä omani. Oli muuten alkuperäinen Opel-osa!
Opel Manta B R6 "i300"
Opel Manta B 2.4 "i400"
omena
'Agila'

Viesti Kirjoittaja omena »

On 2003-10-27 09:03, mikkis wrote:

Sama vika oli omassa omegassani --> säädin toimi vain kovimmalla nopeudella. Vaihdoin suosiolla uuteen. Motonestista saa ainakin uusia säätimiä, ostin sieltä omani. Oli muuten alkuperäinen Opel-osa!
Mutta entäpä sellanen ongelma ku moottorin kyljessä olevasta etuvastuksesta palaa koko ajan se lämpösulake?
Itse etuvastus kyllä pelaa.. Moottorin olen jo vaihtanut ja aina vain sama vika..
Alkaa ja pikku hiljaa loppua ideat..
Stimmung
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Stimmung »

Morjens!
Joko vika löytynyt lämpösulakkeen/diodin palamiseen? Kaverin omegassa sama vika, olis mukava tietää millä korjautuisi.
Vastaa Viestiin