A-Omega tuuletin
Eli siis nyt on niin kylmää että tuo hiljentynyt tuuletin pitäisi saada toimimaan. Ajattelin ottaa koko moottorin irti ja tutkia mikä mättää. Pyyhkijät irti, muovisuoja pois ja tuuletin on näkyvissä. Mutta mitä sitten, se ei mahdu tuota kautta pois? Pitääkö se purkaa kojelaudan kautta vai jäikö minulla irroittamatta jokin tärkeä osa? Otin myös irti moottorin kylkeen tulevan liittimen ja mittasin navat. Järjestäen n.0.3v oli säätö missä kohdassa tahansa. Voiko tuosta päätellä jotain? Sama juttu kahdessa irtojohdossa jotka tulevat moottorin kylkeen. Sulake on ehjä, sen tarkistin.
Vinkkejä, sormet jäätyvät jo =/
Vinkkejä, sormet jäätyvät jo =/
Mulla on kans ompussa toi sama vika että se tuulettimen säädin pyörä ei toimi kuin suurimmalla nopeudella. Pitää kokeilla se liitin homma jos sillä alkais toimimaan kunnolla. Mitäs siinä pitää purkaa että saa sen liittimen näkyviin??
Volvo V90 D4 business momentum -17
Opel Insignia GrandSport -18
Opel Astra K 1.6T -18
Ford Transit Custom -16
Kadett E Modena flash -88
Opel Insignia GrandSport -18
Opel Astra K 1.6T -18
Ford Transit Custom -16
Kadett E Modena flash -88
Mä sain sen töpselin painettua takas paikoilleen kuskin jalkatilan kautta.Se pahvi piti poistaa muistaakseni polkimien päältä.On 2003-10-22 16:14, Omega 2,0i GLS wrote:
Mitäs siinä pitää purkaa että saa sen liittimen näkyviin??
Oltiin just reissuun lähdössä ja puhallin lakkas toimimasta.Sain käteni ujutettua perille asti ja painettua sen töpselin pohjaan.Olihan siinä rystyset hiukka verillä,mutta oli pakko keksiä nopea konsti...
Siis jos puhallin pyörii vain suurimmalla nopeudella vika on se etuvastus.Koska suurin nopeus on suora.
Ei kannata hirveesti purkaa...ainakin tossa b-ompussa se on hansikaslokeron takana ja suhtkoht siisti homma vaihtaa.
Tuo oli vielä sellanen mekaanin "vanhanaikainen" vastus jossa jouset ja kärjet,ne on kai aika alttiita vikaantumaan.
Ei kannata hirveesti purkaa...ainakin tossa b-ompussa se on hansikaslokeron takana ja suhtkoht siisti homma vaihtaa.
Tuo oli vielä sellanen mekaanin "vanhanaikainen" vastus jossa jouset ja kärjet,ne on kai aika alttiita vikaantumaan.
Mutta entäpä sellanen ongelma ku moottorin kyljessä olevasta etuvastuksesta palaa koko ajan se lämpösulake?On 2003-10-27 09:03, mikkis wrote:
Sama vika oli omassa omegassani --> säädin toimi vain kovimmalla nopeudella. Vaihdoin suosiolla uuteen. Motonestista saa ainakin uusia säätimiä, ostin sieltä omani. Oli muuten alkuperäinen Opel-osa!
Itse etuvastus kyllä pelaa.. Moottorin olen jo vaihtanut ja aina vain sama vika..
Alkaa ja pikku hiljaa loppua ideat..