Vectra C 2.2 direct kylmänä käy huonosti

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
theron
'Kapitän'
'Kapitän'

Vectra C 2.2 direct kylmänä käy huonosti

Viesti Kirjoittaja theron »

Itse käynnistys toimii aina hyvin.
Lämmin moottori käy aina oikein.
Täysin kylmä moottori useimmiten lähtee käymään oikein.
Mutta esilämmitetty moottori (sähköllä lohkolämmitin tai polttoainelämmitin) monesti alkaa sekoilemaan:
kun moottori käynnstyy, se käy karkeasti, kuin 3,5 sylinterillä, kuin yksi sylinteri saisi muita huonommin polttoainetta, tai itse asiassa hajusta päätellen liian rikkaalla ehkä. Huonosti joka tapauksessa.

Sitten kun on lämmennyt vähän aikaa, *yhtäkkiä* alkaa käymään tasaisesti. Luulen että tässä vaiheessa ECU tajuaa että jotain oli pielessä ja alkaa käyttämään konetta eri arvoilla.

Sen verran osasin tarkistaa että imuilman ja jäähdytysnesteen anturit antavat aivan oikeita lukuja koko ajan, niissä ei vikaa.

Tuo on ihan mysteeri ilmiö. jotenkin luulen että se on ihan bugi ohjelmistossa. Ihan kuin auto ei vaan tajuaisi että miten voi jäähdytysneste olla +10C jos ulkona -15C. Ja sitten kone oikeasti onkin vielä kylmä ja käy huonosti.

En keksi mitä tälle voisi tehdä, siksi kyselen vinkkejä.
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024

Re: Vectra C 2.2 direct kylmänä käy huonosti

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Tarkista milloin sytytystulpat on vaihdettu
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa B,E, Vectra C. Meriva OPC
theron
'Kapitän'
'Kapitän'

Re: Vectra C 2.2 direct kylmänä käy huonosti

Viesti Kirjoittaja theron »

Ei ne kovin vanhat ole, max 2 vuotta. Otin ne irti ja olivat yllättävän hyvän tasaisen oloisia ja kaikki näyttivät hyvälle.
Vastaa Viestiin