Mittaristo oireillut jo jonkun aikaa. Nyt huomattu että on jollain tapaa yhteyksissä oviin. Varsinkin vänkärin ovi ja takaluukku. Niitä kun avaa /laittaa kiinni niin joko mittaristo herää tai vaihtoehtosesti sammuu.
Yritin googletella ja tarjosi takakontinluukun johtosarjaa syypääksi.
Myöskin kuljettajan oven lukkomoduulia?
Onko jollain kokemuspohjasta tietoa mistä etsiä vikaa?
Vuosmallin -06 farkku
Vectran mittariston toiminta
-
Nahkatakki
- 'Admiral'

Re: Vectran mittariston toiminta
Mulla on ainakin mittariston liittimessä kosketusvikaa c vectrassa. Yleensä tippuu kerran tai kaksi pois pelistä noin 10minuutin ajon jälkeen kun joku kohta lämpeää sopivasti.
Myös yhdistänyt siihen jos ajaa jonkun töyssyn tai vastaavan yli että auto vähän tärähtää niin saattaa tipahtaa pois päältä. Sama jos lyö oven kiinni niin tärähdys voi sammuttaa. Ja kopauttamalla mittaristoa mittariston lasin ja ratin välistä saa myös sammumaan.
Mittaristo toistaiseksi herää takas jos minkä vain oven/luukun avaa tai käyttää hätävilkkuja päällä.
Oon muutaman kerran irrottanut ton mittariston ja kun liittimen käyttänyt irti niin pysyy aina viikon/kaksi oireettomana kunnes taas alkaa pätkiä samaan tapaan.
Täytyisi varmaan koko liitin uusia jos hyvän haluaisi.
Myös yhdistänyt siihen jos ajaa jonkun töyssyn tai vastaavan yli että auto vähän tärähtää niin saattaa tipahtaa pois päältä. Sama jos lyö oven kiinni niin tärähdys voi sammuttaa. Ja kopauttamalla mittaristoa mittariston lasin ja ratin välistä saa myös sammumaan.
Mittaristo toistaiseksi herää takas jos minkä vain oven/luukun avaa tai käyttää hätävilkkuja päällä.
Oon muutaman kerran irrottanut ton mittariston ja kun liittimen käyttänyt irti niin pysyy aina viikon/kaksi oireettomana kunnes taas alkaa pätkiä samaan tapaan.
Täytyisi varmaan koko liitin uusia jos hyvän haluaisi.
-
Opeliksi_93
- 'Kadett'

Re: Vectran mittariston toiminta
Täytyy sitten ottaa irti ja tutkia. Entiseen autoon vaihdoin 2 uutta mittaristoa eikä vieläkään toiminut. Tälläsenää oo jo vuoden ajellu kun ei nappaa tuo mittariston pähkäily