H- Astra -06 vetokoukun sähköt.

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Yrjö
'Admiral'
'Admiral'

H- Astra -06 vetokoukun sähköt.

Viesti Kirjoittaja Yrjö »

Kun neljä vuotta sitten ostin tuon H-Astran -06, mulla oli vaikeuksia, minun taidoilla saada virrat matkailuvaunuun. Mm. pistin sängyn alle hehkulamput palamaan, jotta sain led-valot toimimaan. Siitä seurasi että usein joku vaunun taka valo välähti vajaan parin sekunnin välein ollessamme parkissa, ei ihan aina.
Vaunun akun latausta varten pistin Bilteman jännitteen mukaan toimivan ison releen. Koska tämä yksilö lataa helvetin huonosti, päätin pistää:

https://www.suomenakut.fi/laturit-ja-la ... 076035237/

Se ei kuitenkaan toiminut kunnolla, kun tuo Bilteman jännitteen mukaan toimiva rele katkoi jatkuvasti, eikä converteri saanut virtaa ollenkaan.
Päätin kokeilla ja laittaa tavallisen releen, ohjauksen otin oikealta perävaunun parkilta. Ensimmäinen rele naksahti n. vajaan parin sekunnin välein, seuraava ei, sen jätin. Kun sain verhoilut paikalleen, huomasin että taka sähkö keskuksesta kuuluu klok n. vajaan parin sekunnin välein. Vaunun ollessa kytkettynä myös oikea takavalo välähtää. Ääni ja välähdykset loppuvat ehkä n. 15 min. jälkeen.
Minulla mämä H- sähköt menee liian vaikeaksi, entiset Kadett ja F- Astra oli vielä jotenkin hanskassa, vaunun latauskin toimi loistavasti?