Elikkäs ostin kyseiset nastapyörät (195/65/15) paikallisesta ooppeliliikkeestä ja tänään pidemmällä matkalla huomasin että perä menee "tiukoissa" tilanteissa ihan omia polkujaan... Eli esim ohituksessa tuntuu kuin auto lähtis luisuun ku vähän nopeempaa kääntää!?!? Ei hyvä.. vanhoilla pirun kuluneilla hakkapeliitta 2:lla ei ollu mitään vastaavaa ongelmaa... Eihän sitä tiedä vaikka ois jokku maanantaikappaleet, mutta jos ois muilla samansuuntaisia kokemuksia nii.. renkaat on siis sedan b-vectrassa.
Samat renkaat ostin noin 2vk sitten ja ei ole mitään ongelmia menee kuin juna ohtuksissa. Saman kokoisetkin vielä ja auto on Omega V6 B. Oliskohan rengaspaineissa vikaa.
mulla on samat renkaat. eri profiili tosin.
helvetin hyvin pitää ja muutenkin toimii.
parhaat mitä mulla on ollut.
oisko vika kuitenki jossaki muualla, ku renkaissa?
kaveri osti kyseiset renkaat myös . kävin testaamassa ja mun mielipide on et kauheet purukumirenkaat ovat ....onko renkaan runko nii löysä vai mikä lie mut luiruaa hel....sti
<font size=-1>[ This Message was edited by: samppi on 2003-11-13 20:37 ]</font>
[quote]
On 2003-11-13 20:34, samppi wrote:
kaveri osti kyseiset renkaat myös . kävin testaamassa ja mun mielipide on et kauheet purukumirenkaat ovat ....onko renkaan runko nii löysä vai mikä lie mut luiruaa hel....sti
Tottahan se toki on, että nuo ovat aika pehmeää seosta.
Ajanut nyt samoilla yli 40tkm -02 ompulla ja eturenkaat vielä aivan moitteettomassa kunnossa kaikki nastat tallella ja pintaakin vielä hyvin, takarenkaista ei tosin voi sanoa enää samaa.
mitenkä noi renkaat käyttäytyy sitten kun on - 20c sitä en tiedä ....voi olla jo hieman jäykemmät mut ainakaan parin asteen pakkasella ei vielä kovin hyvältä tuntuneet.. omassa kakkulassa on gislavedin nordfrostit 195/60/15 ja olen ollut ihan tyytyväinen tuntuuvat jokseenkin jämäkemmältä.
Mulla on 185/65/14 -kokoisena tollaset kumit, parhaat talvirenkaat millä olen ajanu. Lumella ja jäällä pito on erinomainen. Asvaltilla ei mitkään kovin hyvät, pintaseos on löysä jolloin auton saa "muljumaan" nopeilla ohjausliikkeillä. Ite oon huomannu, että jäykän alustan kanssa tuntuu renkaat olevan se ensimmäinen paikka mitkä joustaa:) Tuntuu niinkuin olis iskarit rikki. Mutta loistavat talvirenkaat mun mielestä.
Onkos noissa mitä eroa 400 UG:siin, itellä semmoset ja tuntuvat toimivan kanssa ihan hyvin.. Faijalla taas 300ug, ihan kivat renkaat mut yli puolet nastoista puuttuu
eli soittelin tossa opelille ja huomenna pitäs käydä autoa näyttämässä niille ja kuulemma vaihdella renkaasta edestä taakse jne jne... saas nähä kuinka käy. Luulisin että vika on renkaissa koska n. kuukausi sitte kävin valittelemassa kuuluisaa takapään kolinaa ja muutenki se tuntu jotenki löysältä kaarteissa. Vika oli kuuluisissa puslissa jotka heidän toimesta vaihdettiin... eli jos rupeevat alustasta jotai mussuttamaan ni onneks on omat äijät vian sieltä paikantanu ja myös korjannu. Tosin kokeilin eilen kesärenkaita taakse, ja ongelma poistui. Tottahan se on että talvirenkaat pehmeemmät on mutta toi on ainaki tässä mun tapauksessa jo melkein vaarallista...
Otat vaan vähä rauhallisemmin pari päivää vielä niin kyllä se siitä, itsellä eka ajokokemus oli että eihän tällä pysy edes tiellä mutta nyt pystyy jo ajelemaan melkein kun kesäkumeilla.
Uskomattoman paljon nimittäin tuo 50 sarjalainen kumikin antaa myöten talvikumina. Mulla on kuitenkin nuo takapään puslat kaikki vaihdettu joten väljääkään ei löydy mutta silti on kuin perä olis ollu irti ekan viikon kun ajeli
Taitaa vaan olla ug:n ominaisuus?