Ilmastointi vectra-a 2.0 16v.. Kukaan asentanut ite?

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Nik0
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Nik0 »

Olis kiva kuulla kokemuksia onko kukaan asentanut jälkikäteen autoonsa. Mulla on hankittuna ilmastoinniin puhallin, kennot, kytkimet ja johtosarja ilman moottorille meneviä piuhoja ja kompuraa. Ongelma on se että kompuroita ei tunnu oikeen sopivaan hintaan löytyvän ja mitäköhän piuhoja pitää vetää uusiks kun moottorikin sattuu olemaan gsi kadetista alunperin ja mitenkäs ohjaustehostin ja hihnapyörät? Jos joku viittis jotakin hiukka valasta niin helpottais..
Jyrki S
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jyrki S »

No sanoisinkos niin että hanki samalla myös oikea jäähdytin ja valmis ehjä putkisto.

Itse kompurahan tulee vain kiinnikkeillä kiinni lohkon kylkeen ja sitä pyöritetään pidemmän remmin avulla. Johdot ovat helppo puoli, heräte kompuralle ja virrat puhaltimelle.

Ts. käynti jossain autohalottamolla jossa on A-vekku ilmastoinilla on poikaa :wink:
Nik0
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Nik0 »

Mulla on a-vectran kennosto ja ehjä putkisto josta puuttuu vaan kompura mut mulla on tuolla jotain volvon ilmastoinnin kompuroita jos semmosen sais sovellettua sinne. mutta eks johtokaavion mukaan moottorin ohjaus yksikköön mene jotain piuhoja ilmastoinnista kaveri meinas että niitten tarkotus ois nostaa tyhjäkäyntiä kun ilmastointi on päällä korjaa jos olen väärässä..
Jyrki S
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jyrki S »

Voi sellainen piuha alkujaan mennäkkin..mutta jos pata on 20 16V se sisältää joutokäynin säädön. Jos kierrokset laksee (kun) kompuran mennessä päälle se korjaa sen ihan itsekseen. (tai pitäis..:wink: )
Vastaa Viestiin