G sport caravan astran alusta
Olisin kysellyt kyseisen auton omistajilta, että millanen madallus ja vanteet ovat "sopivat". Olen siis keväällä laittamassa alle 17" alut 215/45 renkailla, ja olen ajatellut hankkia madallusjouset.
Sportissahan on vakiota 20mm matalampi alusta, vai olenko kuullut aivan väärin?
Eli kertokaa te joilla kokemusta on. Kiitos etukäteen!
Sportissahan on vakiota 20mm matalampi alusta, vai olenko kuullut aivan väärin?
Eli kertokaa te joilla kokemusta on. Kiitos etukäteen!
Ei ole sport caravania, mutta 50/40mm madallettu tavallinen. 215/45 itselläkin kesällä ja pyörii ok, mitä nyt vähän edessä rahisee isoissa montuissa käännöksissä. Osta mielellään vanteet, joissa et on 40 paikkeilla. Esim. 35 on vähän turhan ulkoneva. Tietenkin renkaan sivureunan muoto vaikuttaa, toinen rengas ottaa enemmän kiinni kuin toinen. Taitaa olla 18" joillakin ja sopii. Tuolla sportin alustalla ei pitäis varmaan olla mitään ongelmia.
minulla sama ongelma keväällä..
eli renkaat 17" 215/45 ja vakio sportin alustalla on kuin traktori:)
olen miettinyt weitecin 55/40 alustasarjaa joten ottaako kiinni sitä olen miettinyt.
alla on metro-sportin antera aluvanteet siis 17".
kuvia löytyy täältä http://photo.jippii.fi/fi/publicalbum?album=16391
eli renkaat 17" 215/45 ja vakio sportin alustalla on kuin traktori:)
olen miettinyt weitecin 55/40 alustasarjaa joten ottaako kiinni sitä olen miettinyt.
alla on metro-sportin antera aluvanteet siis 17".
kuvia löytyy täältä http://photo.jippii.fi/fi/publicalbum?album=16391
Vectra B 2.0 Sport caravan -98
Omassa on Eibachin -35mm(vai -40mm) ja sitten edessä on Bonrathin -15mm jousilautaset. Iskareiksi vaihdoin F&K lyhyet iskarit. Käytin aluksi vakiopituisia Bogen turbo gas:ja, mutta ne olivat takana aika pompottimet. Nyt ollut tosi tyytyväinen alustan toimivuuteen, vaikka näin jälkeen päin jos kysytään; ostaisin heti suoraan säädettävän. Kesällä olisi mukava laittaa kunnolla maan pintaan;)...
Eli pelkkä sportin alusta ei siis riitä? Niin vähän arvelinkin. Entä mitä mieltä siitä että toimiiko sportin iskarit itsessään jos madaltaa vakiosta esim n.20mm, eli siis 40mm vakiota matalampi? Onhan sport-iskarit jo kuitenkin itsessään lyhyemmät kuin vakiot. Yhdestä rengasliikkeestä kävin kysymässä ja juttelin omistajan kanssa, ja se sanoi että toimii hyvin ilman iskareiden vaihtoa.. kehui H&R:n jousia että on hyvät..
Mikä olisi sitten sopiva tiputus tuosta sportin alustasta? En halua mitään kivirekeä siitä kuiteskaan. Kiitos taas etukäteen jo!
Mikä olisi sitten sopiva tiputus tuosta sportin alustasta? En halua mitään kivirekeä siitä kuiteskaan. Kiitos taas etukäteen jo!
Kun meet sitten ostamaan noita alustoja, niin madallukset lasketaan vakioalustasta, eli -40mm on sulle -20mm alusta..
Tiesitkin varmaan..
Vakioiskarit voi olla ok, mutta ainakin itsellä nuo Bogen turbo gassit (jotka oli sport malliin tarkoitettu) olivat huonot tarkoitukseen, vaikka ko. merkki oli aikaisemmassa autossa toiminut ihan ok madallusjousien kanssa. Veikkaan et oli ko. iskarimallin ongelma, kun täällä monella on vakiopituisia ja toimii ok.
Yleensähän -40mm asti selviää hyvin vakioiskareilla, mutta kun ne melkein hyvät vakioiskarit saavatkin vastukseksi matalammat ja jäykemmät jouset, voivatkin aika nopeasti mennä huonoksi->1/2v ja saat taas olla auton alla. Kannattaa varmistaa maahantuojalta, miten esim 55/40 menee sport-vakioiskareilla. Tietääkseni ne eivät ole lyhyemmät kuin vakiot, joku voi kyllä tietää paremmin. Toi 55/40 vois olla aika kiva, ainakin yleensä 40mm sarjoissa on tuntunut jäävän astroissa keula hieman pystyyn (mun makuun).
Vakioiskarit voi olla ok, mutta ainakin itsellä nuo Bogen turbo gassit (jotka oli sport malliin tarkoitettu) olivat huonot tarkoitukseen, vaikka ko. merkki oli aikaisemmassa autossa toiminut ihan ok madallusjousien kanssa. Veikkaan et oli ko. iskarimallin ongelma, kun täällä monella on vakiopituisia ja toimii ok.
Yleensähän -40mm asti selviää hyvin vakioiskareilla, mutta kun ne melkein hyvät vakioiskarit saavatkin vastukseksi matalammat ja jäykemmät jouset, voivatkin aika nopeasti mennä huonoksi->1/2v ja saat taas olla auton alla. Kannattaa varmistaa maahantuojalta, miten esim 55/40 menee sport-vakioiskareilla. Tietääkseni ne eivät ole lyhyemmät kuin vakiot, joku voi kyllä tietää paremmin. Toi 55/40 vois olla aika kiva, ainakin yleensä 40mm sarjoissa on tuntunut jäävän astroissa keula hieman pystyyn (mun makuun).
Joo, toi on kans yks juttu mitä olen miettinyt, eli usein madaltuu noilla sarjoilla enemmän takapäästä ja mäkään en kyllä tykkää jos keula jää pystyyn.
Se tiesin että alustasarjat on aina laskettu vakiosta, paljon muuta en sitten tiedäkkään
!
Eli nimenomaan sitä mitä haen on sellanen toimiva alusta joka ei heti raavi kiinni kun pienikin pomppu tulee. Ja nimenomaan 17" 215/45 pyörien kanssa. Millanen se alusta tollasella 55/40 alustalla on? eli sillon sportista -35/20. Kun mulle yks rengasliikkeen myyjä kehu tohon -30mm madallusjousia, aloin vaan miettimään että eihän se tiputa kuin 10mm tosta, niin onkohan pahemmin järkee?
Sit vielä yks kysymys tuli mieleen, että madallussarjan asennuksen jälkeen pitää vissiin teettää aurauskulmien säätö, nelipiste säätö? Kuinka arvokas juttu se on?
Kiitos jälleen avuliaille!
Se tiesin että alustasarjat on aina laskettu vakiosta, paljon muuta en sitten tiedäkkään
Eli nimenomaan sitä mitä haen on sellanen toimiva alusta joka ei heti raavi kiinni kun pienikin pomppu tulee. Ja nimenomaan 17" 215/45 pyörien kanssa. Millanen se alusta tollasella 55/40 alustalla on? eli sillon sportista -35/20. Kun mulle yks rengasliikkeen myyjä kehu tohon -30mm madallusjousia, aloin vaan miettimään että eihän se tiputa kuin 10mm tosta, niin onkohan pahemmin järkee?
Sit vielä yks kysymys tuli mieleen, että madallussarjan asennuksen jälkeen pitää vissiin teettää aurauskulmien säätö, nelipiste säätö? Kuinka arvokas juttu se on?
Kiitos jälleen avuliaille!
weitecin 55/40 alustasarja täydellinen näky maksavan alle 500 euroo..
siihen tulis vakiota lyhemmät iskarit ja jouset.
se pyörän suuntaus kannattaa teettää maksaa noin 50-100 euroa riippuu paikasta ja nelipistelaitteilla kannattaa teettää.
mulla uusi auto ja 2 kertaa jo säädetty alustaa
17" pyörillä meni kuin juna mut vakioilla haki kokoajan ennekuin löytyi oikeat säädöt.olisko alusta 4000 kilometrin jälkeen laskeutunut ja hioutunut paikoilleen.
eli sitä 55/40 alustaa olen miettinyt.vaikka ensin olin säädettävien kannalla vain ja ainoastaan mut ne maksaa niin pirusti..
toisen merkkisessä autossa mulla on ollut bilsteinin sprintit(lyhemmällä ulosjoustolla olevat) 40 mm jousien kanssa ja oli muuten kivireki
mut sai mutkiin työntää sen minkä kutosesta sai irti..
sitä en tiedä millainen on se 55/40 alusta astraan? haluis jämäkemmän kun on vielä farkkukin mut jos jollain on kyseinen sarja niin kertokoon kokemuksia.

Black Sapphire 2.2 Sport Caravan
<font size=-1>[ This Message was edited by: pfohr on 2003-12-02 23:33 ]</font>
siihen tulis vakiota lyhemmät iskarit ja jouset.
se pyörän suuntaus kannattaa teettää maksaa noin 50-100 euroa riippuu paikasta ja nelipistelaitteilla kannattaa teettää.
mulla uusi auto ja 2 kertaa jo säädetty alustaa
17" pyörillä meni kuin juna mut vakioilla haki kokoajan ennekuin löytyi oikeat säädöt.olisko alusta 4000 kilometrin jälkeen laskeutunut ja hioutunut paikoilleen.
eli sitä 55/40 alustaa olen miettinyt.vaikka ensin olin säädettävien kannalla vain ja ainoastaan mut ne maksaa niin pirusti..
toisen merkkisessä autossa mulla on ollut bilsteinin sprintit(lyhemmällä ulosjoustolla olevat) 40 mm jousien kanssa ja oli muuten kivireki
sitä en tiedä millainen on se 55/40 alusta astraan? haluis jämäkemmän kun on vielä farkkukin mut jos jollain on kyseinen sarja niin kertokoon kokemuksia.

Black Sapphire 2.2 Sport Caravan
<font size=-1>[ This Message was edited by: pfohr on 2003-12-02 23:33 ]</font>