V6 ja lastu.

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
PatriOotti
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja PatriOotti »

Eli onkos kellään kokemuksia miten lastu reagois 2.5 v6:sen kanssa. (Ecoteeeekki)

Autossa nyt vapaavirtainen suodatin sekä putkistoa "paranneltu".

Anssi

--> Lastuna esim unichip.
Loyal
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Joo mäkin haluaisin tietää tämän...
Olen lastua harkinnut, mutta en viitsi laittaa ennen kuin saan faktaa asiasta.
MAX
OCF Member
OCF Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MAX »

Pelkkä lastuvirittäminen ei kyllä tuo tehoa juurikaan vapareihin. Yleislastut kuten Superchips jne. kun ovat vain kompromisseja joissa ei oteta huomioon mitään muita muutoksia koneessa, eikä myöskään sitä että jokainen kone on yksilö.
Unichipilä ja muilla vastaavilla lastuilla, joita on mahdollisuus optimoida penkissä voi sitten jotain saavuttaakkin. Tosin suurempiin tehonnousuihin tarvitaan kuitenkin muitakin muutoksia.
Jos nyt itse alkaisin virittämään kyseistä konetta +20-40hp mielessä, aloittaisin nokkien vaihdolla ja kannen parantamisella esimerkiksi Kosusen Jarin osaavissa käsissä. Kun kyseiset muutokset olisivat tehty, jollain säädettävällä lastulla sitten muut asiat kuntoon.
nooppeli98
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja nooppeli98 »

Itse kysyin loppukesästä tarjouksen http://www.tmuukkonen.fi:lta RMP power pakettia, sisältää:
Moottorin-ohjausjärjestelmä optimoidaan yleensä kuten "Chipped".
Autoon asennetaan myös ns DIK-kit ilmansuodatinsarja jos mahdollista, muulloin JR ilmansuodatin.
Senlisäksi myös tehopakoputkisto CSC, Simons, Magnex, Milltek tai Scorpion.
Ilmanotto muutetaan että saadaan mahdollisimman kylmä ilma moottorille
"RPM-power" merkki.
Takuutodistus.

Muukkonen lupasi että tällä saan V6:seen +20hp lisää. ja 1050€ asennettuna muistaakseni oli hintatarjous.

Harkinnan alla on tuo muukkonen.

mistäs tämän Kosusen Jarin tavoittaa?

<font size=-1>[ This Message was edited by: nooppeli98 on 2003-12-06 21:00 ]</font>
Miksu.
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Miksu. »

0400-510138 / Kosunen.
MAX
OCF Member
OCF Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MAX »

On 2003-12-06 20:57, nooppeli98 wrote:
Muukkonen lupasi että tällä saan V6:seen +20hp lisää. ja 1050€ asennettuna muistaakseni oli hintatarjous.
Muistathan penkittää autosi ennen muutoksia jotta lupauksen paikkaansapitävyyden saa todistettua. Itse suhtaudun pessimistisesti ennen kuin näen käyrät moisesta tehonnoususta.
http://www.vectra-sri.co.uk/ tuosta osoitteesta löytyy yhden 2.6 V6 lastutuksen ja nokkienvaihdon tulos dynoprinttejen kera. Ongelmaksi tosin tuossa koneessa muodostuu esikatalysaattorit jotka jarruttavat aika lailla tehon nousemista. 2.5 litraisessa ei moisia ole.
Loyal
'Admiral'
'Admiral'

No voi perä...
Luulin, tai oikeestaan muistelin, et V6:een sais joku 30hp ainakin, pelkällä putkistollaja lastulla, mut taitaa olla vaan puheita.
Olen lukenut tosta (vauhtipyörän)vaihdosta kevyempään? Nokat? Kansi? Mistä mä voisin sellasta suomessa lähtee hakee? kuka tekis työn? mitä maksaa suurinpiirtein?
Ja suurin kysymys!!?? Kauanko auto kestää sen jälkeen...?
Loyal
'Admiral'
'Admiral'

Mikä on Vantaalla lähin tehonmittaus piste?
Mitä ne nykyään maksaa?
Voisin käydä nyt kokeilemassa, et monta konia on laitumella tosta mun 2.5 V6 koneesta.
spooky
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja spooky »

Mulla ainaskin nousi tehot 35hp putkistolla,katin poistolla ja suodattimella. Ja se on todistettu dynossa tietenkään en tiedä paljonko siellä oli voimaa ennen noita muutoksia kun ei tullut dynotettua silloin sitä ja autohan on toi a-veccu 2.5 v6
Loyal
'Admiral'
'Admiral'

On 2003-12-08 14:02, spooky wrote:
Mulla ainaskin nousi tehot 35hp putkistolla,katin poistolla ja suodattimella. Ja se on todistettu dynossa tietenkään en tiedä paljonko siellä oli voimaa ennen noita muutoksia kun ei tullut dynotettua silloin sitä ja autohan on toi a-veccu 2.5 v6
Eli paljon sulla on nyt tehoja? On sulla siinä lastu jo ennestään sit, koska ei putkistolla ja suodattimella tule 35hp millään. Tuo on mahdottomuus.
spooky
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja spooky »

Ei ole lastua ja tehoa oli penkissä 205hp ja vääntöä 267nm. Pensa paineita on nostettu vähäsen mutta silläpä ei taida olla merkitystä asiaan ei ainakaan paljoa!! Tietenkin voi olla mahdollista että autoni oli tai on ollut tehtaallta lähtiessä vähäsen pirteämpi kuin se mitä tehdas lupaa..
Eiks tossa ole vakiona 170hp???
PatriOotti
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja PatriOotti »

On 2003-12-10 13:04, spooky wrote:
Ei ole lastua ja tehoa oli penkissä 205hp ja vääntöä 267nm. Pensa paineita on nostettu vähäsen mutta silläpä ei taida olla merkitystä asiaan ei ainakaan paljoa!! Tietenkin voi olla mahdollista että autoni oli tai on ollut tehtaallta lähtiessä vähäsen pirteämpi kuin se mitä tehdas lupaa..
Eiks tossa ole vakiona 170hp???
Mikä auto sul on? Paljon oot nostanu paineita? (edellisee autoo lyötii säädin ki ja kyllä sillä muutama hepo saatiin muiden ohella, muta toi sun tehos kuulosta jo aika hyvältä???
sauli
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja sauli »

Osta Anssi turbo niin pääset helpommalla tossa virittelyssä. :grin:
Vastaa Viestiin