Tere!
Emäntä tuli ottaneeksi pelkääjän puolen sivupeilillä kontaktia johonkin esteeseen. Peilin takaosa lensi jonnekin ja lasi meni rikki (kiroilua).
Peilissä on sähkösäätö ja lämmitys. Maahantuojalla pohjamaalattu peili olisi maksanut yli 400 euroa, mutta onneksi Motonetistä löytyi noin 60 euron hintaan vastaava peili.
Nyt olisi tietäville pari kysymystä ->
Eli onko peili paskamainen itse vaihtaa?
Mitenkäs maalaus? Mistä sopiva maali pääkaupunkiseudulta (sävy metallinhohtovihreä Krypton Green)? Löytyykö Biltemasta tai Motonetistä tuota sävyä vastaavaa, vai kannattaako kysyä automaalausliikkeestä - ja jos kannattaa, niin mistä? Tarvitseeko ennen maalausta jonkin muovitartunta-aineen?
Kiitokset vastauksista jo ennakkoon...
Opel Astra vm. 2000 sivupeili - kysymyksiä vaihdosta ja maal
Vaihtotyö ei kyllä ole mikään hirveän suuri... irroitetaan vaan sisältä varovasti se kolmio ovensisäpuolelta peilin kohdilta. Ja takaa paljastuu pari ruuvia, joilla peili on kiinni. ja liittimet vaan naps irti niin on peili irti.
Kannattaa kyllä tosissaan maalauttaa se peili jossain maalaamossa.. jos on vähänkään tarkka siitä miltä auto näyttää.. koska tuon itse spraylla maalatun kohdan kyllä huomaa välittömästi... siitä on vaikea saada pinnaltaan niin hvää kuin maalaamon jäljiltä...
Kannattaa kyllä tosissaan maalauttaa se peili jossain maalaamossa.. jos on vähänkään tarkka siitä miltä auto näyttää.. koska tuon itse spraylla maalatun kohdan kyllä huomaa välittömästi... siitä on vaikea saada pinnaltaan niin hvää kuin maalaamon jäljiltä...
Audi TTR 165kw quattroSpraypullo oikealla sävyllä Opelin varaosamyynnissä 10-20 euroa.
Opel-huollossa peilin takaosan maalaus 65 euroa
Automaalaamossa maalaus 100 euroa.
Maalaamo arvioi, että Pintaväri Oy saattaisi sekoitella valmiin spraypullon asiakkaalle 40-50 euron hintaan.
Maalin lisäksi silti vaatinee tuon tartunta-aineen, mutta tarvitseeko lakkaa (maalaamon kaveri sanoi, että yleensä metallihohtomaaleissa on lakka seassa)?
Eli vaikea valinta. Pitäisiköhän maalauttaa kuitenkin tuolla Opelilla (soitin EK-Autoon Vantaalle), niin olisi ainakin hommalla takuu. Epäilyttää vähän lähteä itse turaamaan tartunta-aineen, maalin ym. kanssa...
Opel-huollossa peilin takaosan maalaus 65 euroa
Automaalaamossa maalaus 100 euroa.
Maalaamo arvioi, että Pintaväri Oy saattaisi sekoitella valmiin spraypullon asiakkaalle 40-50 euron hintaan.
Maalin lisäksi silti vaatinee tuon tartunta-aineen, mutta tarvitseeko lakkaa (maalaamon kaveri sanoi, että yleensä metallihohtomaaleissa on lakka seassa)?
Eli vaikea valinta. Pitäisiköhän maalauttaa kuitenkin tuolla Opelilla (soitin EK-Autoon Vantaalle), niin olisi ainakin hommalla takuu. Epäilyttää vähän lähteä itse turaamaan tartunta-aineen, maalin ym. kanssa...