Terve!
Tarvitsisin hieman tietoa F20-vaihteiston kestosta vm. 91 calibrassa. Ensinnäkin onko mitenkään mahdollista, että vaihteisto hajoaa normaalissa käytössä? Autolla ajettu n. 190 tkm... Kuinka monella tällaista on tapahtunut?
Löytyisiko jostain poikkileikkauskuva em. vaihteistosta? Haluisin tietää kuinka paljon vaihteistossa pitää olla öljyä että alkaa vuotamaan suoranaan parkkipaikalla akselitiivisteen juuresta... Ja sitten olisi mukava kuulla faktaa/mielipiteitä siitä kuinka vähällä öljymäärällä vaihteisto toimii? Siis edes jonkin aikaa... Itselläni leikkasi kiinni kun ajoin ensimmäistä pidempää matkaa mökille... vaihteistoöljyä oli tuolloin jäljellä 2 desiä ja myyjäliike ei sitä usko. Ennen tätä olin ajanut lyhyitä työmatkoja yhteensä 7000 km vajaan puolen vuoden aikana...
Voiko seuraava olla mahdollista: Jos oletetaan, että vaihteistossa on liian vähän öljyä (mutta riittävästi jonkinlaiseen voiteluun), vaihteisto ei ole "ehtinyt" ylikuumentua lyhyiden työmatkojen aikana?
Ja kun ensimmäistä kertaa ajoin pitkää matkaa(300 km) loota ylikuumeni ja leikkasi kiinni?
Mielipiteitä kiitos!!!!
F20- vaihteisto
-
juzatheman
- 'Senator'

juu kuullostaa tutulta ittellä repes laatikko jossain 170tkm kohdilla.
tosin mulla oli öljyt tallella ja vieläpä kerran ainakin vaihdettu.
kolmos vaihde petti ohituksessa, löi vaihde kepillä näpeille. ja sitt sen jälkeen lompakolle. se oli selvä peli sen jälkeen hinurin kyydissä töihin ja toinen laatikko alle ja menoks. saas nähä kauan toi kestää?
tosin mulla oli öljyt tallella ja vieläpä kerran ainakin vaihdettu.
kolmos vaihde petti ohituksessa, löi vaihde kepillä näpeille. ja sitt sen jälkeen lompakolle. se oli selvä peli sen jälkeen hinurin kyydissä töihin ja toinen laatikko alle ja menoks. saas nähä kauan toi kestää?