<font size=-1>[ This Message was edited by: Juzu on 2003-12-16 23:40 ]</font>
Kokemuksia 90/100W H4
Kertokaahan kokemuksia otsikossa mainituista kynttilöistä. Olis tarkotus laittaa C-Asconaan tuon tehoset. Sitä olen miettinyt että kestääköhän umpio tuon polttimon lähivalon kuumuutta esim. ruuhkaisessa kaupunkiajossa ku onhan se kuumempi mitä tuon normaalin polttimon pitkä. Pitkillä sitten ajoviima jäähdyttää tarpeeksi. Olishan sielä tarvikeliikkeessä ollut vielä muistaakseni 100/130 W hyllyssä.
Ei taida tohtia laittaa noin isoa paikalleen ja voi olla että musiikkia ei enää kovalla soiteta jos olis noi 130 W:et.
mielummin 100/55w kyllä kai umpiot kestää jos niissä on lasia ja metallia eikä esimerkiksi muovia.se mikä hajoaa on valon vaihto viiksi tai valokytkin.joten kannattaa asentaa paksummat piuhat ja releet suosiolla.
esim. tuo
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... 0040327581
ps. kyllä minulla saattaa olla 100/90w polttimot ja valobuusteri sarja
edit: nimimerkki 515wattia eteenpäin(vajaa 45amppeeria)

<font size=-1>[ This Message was edited by: ipa on 2003-12-17 00:15 ]</font>
esim. tuo
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... 0040327581
ps. kyllä minulla saattaa olla 100/90w polttimot ja valobuusteri sarja
edit: nimimerkki 515wattia eteenpäin(vajaa 45amppeeria)

<font size=-1>[ This Message was edited by: ipa on 2003-12-17 00:15 ]</font>
Tuo valon vaihtoviiksi oliokin muuten hyvä pointti. En tullut ajatelleeksi ollenkaan sitä. Taidanpa jättää nuo isommat lamput suosiolla laittamatta ku ei kiinnosta alkaa mitään releviritelmiä tekemään. Noh, saatiinpa ainakin traktoriin hyvät H4 eteen.
Täytyypä pitää Ascossa noi Philipsin Blue Visionit keulilla.
ps. Olen muuten jo yhden viiksen vaihtanut.
Tuo valon vaihtoviiksi oliokin muuten hyvä pointti. En tullut ajatelleeksi ollenkaan sitä. Taidanpa jättää nuo isommat lamput suosiolla laittamatta ku ei kiinnosta alkaa mitään releviritelmiä tekemään. Noh, saatiinpa ainakin traktoriin hyvät H4 eteen.
Täytyypä pitää Ascossa noi Philipsin Blue Visionit keulilla.
juu JJ puhu asiaa ei ne ole suunniteltu semmosille tehoille ne viikset ja miksi ei muutenki kannattaisi laittaa akku-rele-hehku systeemillä ne jos kerta haluaa enemmän valotehoa...
ja monesti kansii ennen laittomien valojen asennusta sijottaa euro uusiin normikokosiin hehkuihin ja tutkia umpion lasit ja tarkistaa jännitteet lamppujen kannoista ja maadoitusten kunto...
<font size=-1>[ This Message was edited by: veksu on 2003-12-17 15:08 ]</font>
ja monesti kansii ennen laittomien valojen asennusta sijottaa euro uusiin normikokosiin hehkuihin ja tutkia umpion lasit ja tarkistaa jännitteet lamppujen kannoista ja maadoitusten kunto...
Niin no suoralla, mutta entäs mutkaan...<font size=-1>[ This Message was edited by: veksu on 2003-12-17 15:08 ]</font>
tavallisista ajovaloista tulee yleensä kirkkaammat pelkällä johtosarjan vaihdolla.
vanhemmissa autoissa on melkoisia jännite häviöitä matkalla. kannattaa mitata yleismittarilla kuinka paljon sähköä hukkuu matkalle. tuossa omassa autossa akun jännitteen ollessa 14.2v lampun kannalle tuli enää 12.6v:n jännite ja valokeila oli sellainen ruskehtava.
valot kirkastuu huomattavasti kun polttimolle saadaan 14voltin jännite.
vanhemmissa autoissa on melkoisia jännite häviöitä matkalla. kannattaa mitata yleismittarilla kuinka paljon sähköä hukkuu matkalle. tuossa omassa autossa akun jännitteen ollessa 14.2v lampun kannalle tuli enää 12.6v:n jännite ja valokeila oli sellainen ruskehtava.
valot kirkastuu huomattavasti kun polttimolle saadaan 14voltin jännite.