Onko kukaan asentanut takaluukkuun sähköaukaisijaa Opel Kade

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
Skelektor
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Skelektor »

Jees, yllä oleva ois kysymys..
Eli oon tekemässä Opeliin tasaista luukkua, eli nyt on asennettu sähköinen takaluukun aukaisija. Hyvin toimii aukaisija, mutta tämä lukko mitä sähköinen aukaisija vetää, jotta luukku aukeisi niin eipä tahdo lukko aueta loppuun asti. El luukku aukee johonkin niin sanottuun turvalukitukseen. Eli siihen asentoon jos nyt ei satu menemään luukku kunnolla kiinni.. ( Toivottavasti ymmärrätte mitä tarkoitan ). Lukko aukee vasta sitten kun vedän enemmän lukon vipua ylöspäin.
Olen jostakin kuullut, että lukon salpaa pitäisi vähän muuttaa tai jotenkin sinne päin.. En tiiä oikein sen takia juuri kysyn, että onko joku asentanut sähköisentakaluukun aukaisijan.. Eiku vinkkejä kehiin..
Skelektor
'Senator'
'Senator'

Eikö kellään oo tietoa asiasta.. Luulis olevan :wink:
MikkoV
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MikkoV »

Minulla ei ole Kadetista kokemusta, mutta Vectraan kun laitoin niin se toimii ihan "normaalisti", eli kun napista painaa niin luukku aukeaa kokonaan. Jospa se sinun solenoidi ei ole riittävän tehokas?

-Mikko
Miggo
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Miggo »

MIstä noita sähöisiä avaajia saa ostaa...??

Ja kun tollasen asentaa niin aukeeko se sit ylös asti niinku itellään ku painaa nappia???

vastailkaa...itellä kato olis kans tekeillä tuallanen..!
Skelektor
'Senator'
'Senator'

On 2003-12-18 13:09, Miggo wrote:
MIstä noita sähöisiä avaajia saa ostaa...??

Ja kun tollasen asentaa niin aukeeko se sit ylös asti niinku itellään ku painaa nappia???

vastailkaa...itellä kato olis kans tekeillä tuallanen..!
Jees, nyt toimii sähköinen aukaisija.. Piti vähän rautasahaa näyttää :smile: Vihdoinkin.. Mulla se vain napsahtaa lukkopesäauki ja pitää ite nostaa luukku ylös.. Varmaan spoikka painaa sen verran.
Sähköisiä aukasijoita saa AD-varaosaliikkeistä maksaa n.24 euroo :wink:
RacingOPEL
'Kadett'
'Kadett'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RacingOPEL »

Mites se sit oikeen toimii?? Tuleek siin joku kaukosäädin vai joku nappi sisään vai miten se toimii??
MikkoV
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MikkoV »

Sisälle tulee avausnappi jolla solenoidi vetää. Lukko aukeaa, mutta luukku ei nouse ylös. Siisti systeemi, kun saa turhan avaimenreiän takaa pois!

-Mikko
Audi S4 Biturbo
johnu_sbc1
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja johnu_sbc1 »

Juu ite tein saman projektin kun luukun silotin. Lukosta joutuu leikkaamaan pienen palan vaikka rälläkällä pois koska lukko on ns.2 osainen eikä aukee muuten.
Humu
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Humu »

Siis lukosta vai vastineesta pala pois? Ajattelin farkkuun tota siloluukkua sähköaukaisulla.
9900176
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja 9900176 »

Mulla on E-Kadetissa biltemasta ostettu aukasija, joka toimii nyt neljättä vuotta ilman ongelmia. Eikä oo tarvinnu lukkoon koskee millään rautasahoilla. Ilmeisesti solenoidin "nosto" ei oo tarpeeks pitkä noissa AD-liikkeiden systeemeissä. Ite oon asentanu systeemin niin, että aukasu tapahtuu hälärin kaukosäätimen (Cobra) toista nappia painamalla.
RacingOPEL
'Kadett'
'Kadett'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RacingOPEL »

Paljon oli hintaa bilteman avaussysteemillä
L@te
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja L@te »

On 2004-02-03 12:42, MikkoV wrote:
Sisälle tulee avausnappi jolla solenoidi vetää. Lukko aukeaa, mutta luukku ei nouse ylös. Siisti systeemi, kun saa turhan avaimenreiän takaa pois!

-Mikko
Saahan sen luukun nousemaankin jos haluaa, laittaa vaikka konepeltiin tarkoitetut kaasujouset sinne :wink:
Vastaa Viestiin