Mikä klonksuu vectra b:ssä???
Ei tarttee nokkiinsa ottaa mutta todennäköisesti ääni lakkaa jousen vaihdolla ja jos ei, niin vaihtoehtoja on lukuisia... Itselle tulis mieleen lähinnä iskarin yläpään kiinitys, moottorin / vaihteiston kiinnitykset, kuluneet kumit kallistuksenvakaajissa ja yleensäkin puslat yms...
<font size=-1>[ This Message was edited by: Jope on 2004-01-04 16:49 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: Jope on 2004-01-04 16:51 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: Jope on 2004-01-04 16:49 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: Jope on 2004-01-04 16:51 ]</font>
Ostin tossa keväällä kans vm-98 b-vecculin, ja oon kuunnellu ihan samaa "kolinaa" sekä etu-että takapäästä... ja mulla on jousetkin ihan kunnossa ja iskareittenkin pitäis olla ok. En sitten tiä mikä sen aiheuttaa... En sen tarkemmin tiä asiasta mutta voiskohan olla ns. "heikko" kohta esim.tukivarsien puslissa tms.???!!! Katsastuksessa tuli käytyä tossa pari kuukautta sitten, eikä niilläkään ollu mitään sanomista mistään klonksumisesta, tai sen aiheuttajasta..
Se vaan on niin kumma juttu että voiskohan se katkennu jousi aiheuttaa sen, oon kyllä kuullu että b vectroissa on jotain pussla hässlinkiä, mutta nopeasti katsottuna kaikki näytti olevan kunnossa. Itsellä on eka kerta ku on jousi menny poikki niin ei tiedä minkälaista kolinaa se pitää,mutta perjantaina se vaihdetaan niin eiköhän sen sit viimeistään huomaa!!
kyllä ainaki omassa 1.8-97 veccussa ku oli se vasen etujousi poikki ni se välillä äänteli siellä,muttta ajossa ei paljo tuntunnu se poikennu jousi ,ainakaan normaali käytös vaihoin motonetin jouset saapa nähä kauanko ne siellä kestelee..on muuten heikkoo tekoo ne opelin jouset, kun kaikki ne joilla vectra vm96-98 nii satkun kilsoissa vas etu jousi poikki..