Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Kertokaas kun Mulla on Mantassa noi pyöreät valot mitkä on melkein kaikissa... Niin saako ne kaikki 4 palaa? Kun jokasessa Mantassa minkä oon tähän asti nähny ni on palanu vaan ne ulkopuoliset valot...
minulla oli ainakin laitettu erillinen katkasija josta saa kaikki neljä palamaan erikseen ja sitten kun laitto pitkät päälle niin palo neljä..sinne oli viritelty joku erillinen rele ja muuta
millos toi päivämäärä olis muuttunnu.itse tarkistin just manuaalista niin siinä lukee ainakin et ajovalojen kahdentaminen on sallittu vain ennen 1.1.1980 rekisteröidyissä ajoneuvoissa.kyseinen manuaalihan ei kyllä ole aivan uusi.mulla on mantassa sisemmät umpiot h1:llä.eli lisä pitkät.ja nyt jos laittais vielä erilliset lisävalot keulalle pitäis auton omat(uloimmat)pitkät kytkeä pois käytöstä.
On 2004-01-06 23:33, janduli wrote:
.....ja nyt jos laittais vielä erilliset lisävalot keulalle pitäis auton omat(uloimmat)pitkät kytkeä pois käytöstä.
ei missään nimessä
koska kun ajat pimeällä lumisateessa sinulla on lyhyet uloimmissa ja kaukovalot sisemmissä tapahtuu näin.
ajat kaukovalot päällä jolloin lähivalo lamppuihin alkaa kerääntyä jäätä ja lunta kun tulee auto vastaan ja vaihdat lähivaloille et näekkään muuta kuin vastaan tulijan valot. ei ole muuten mukava kokemus. ja sama tietty myös toisin päin.
lähivalot ja pitkät samaan lamppuun ja lisä kaukovalot erikseen.
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.
se on totta.mutta tuosta kirjasta löytyi kyseinen kohta.nelivalojärjestelmään lisätään lisäkaukovalaisimet...mutta...kirjahan on jo näköjään melkein kymmenen vuotta vanha ja sen aikaisia lakipykäliä sisältävä.