Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Elikkä mun -91 1.4i (ykspisteruisku?) Corsa ei suostu millään kiihtymään about 80km/h jälkeen millään, paitsi alamäessä (oikeesti). Missä vika? Mä en ole edes löytänyt alipainesäädintä,ku virranjakajaan ei mee mitään letkuja?
Vuoto jossain..missä?
Niin eihän se 60 hepoa Corsan konepellin alla paljoakaan tuon painoista (n.800kg) autoa liikuta.
Corsan kiihtyvyys on n. 14.5s 0-100km/h
ja 1.3 Kadetin jossa on 15hp enemmän tehoa ja 50kg enemmän massaa niin Kadetin kiihtyvyys on 13.5s 0-100km/h.
1.4l Corsan huiput ovat 155km/h
ja Kadetin 170km/h
Eli mitä tästä voimme päätellä? Ainakin sen, että mikään tykki tuollainen 1.4 Corsa ei ainakaan ole.
No höh jätkät ei saa kiusaa
Mä tarkotin et jos yritän kiihdyttää 80km/h-->100km/h niin siihen menee joku 5 kilsaa.
Ku painaa lisää kaasua tossa vaiheessa tuntuu et vauhti vaan hidastuu?
Ennen kyl pysty kiihdyttää about 140km/h..
Pakkohan se on kiusata vähän. No jokatapauksessa tässä pari arvausta: Ilmanputsari täysin tukossa, polttoainesuodatin ? Joku jarru laahaa? Alipainevuotoja? Miten vanhat tulpat?
Alipainevuotoihin on yksi "raaka" tapa selvittää ne jos ei jaksa käydä kaikkia letkuja läpi, eli:
Pilottia käteen ja auto käyntiin ja suihkimaan pellin alle sitä kaikkiin imupuolen letkuihin, jos kierrokset hörähtää jossain vaiheessa korkeammaksi, niin sieltä päin voisi alkaa etsimään vuotoa..
Tässä oli pari juttua jotka tuli näin äkkiseltään mieleen.