Kadett E GT i:n ongelmat

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
keppana
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja keppana »

Eli ajelen E GT 1.8i Kadetilla (vm. -87). Lähdin ajelemaan normaalisti, mutta parin kilometrin jälkeen alkoi tökkiä. Veto loppui ja auto alkoi "yskimään". Kone pysyy käynnissä tyhjäkäynnillä, mutta ei vastaa kaasuun kuin hetkellisesti kierroksia nostaen. Jätin auton tienposkeen ja lähdin hakemaan hinausapua. Kun päästiin takaisin auto kävi taas kuin ihmisen mieli. Ei kun ajelemaan ja taas parin kilometrin päästä sama homma. Odottelin 20min koneen jäähtymistä ja taas pääsi kilometrin kaksi eteenpäin. Mistä kannattaisi alkaa hakemaan vikaa? Tai vaihtoehtoisesti mikä olisi hyvä (ja edullinen) korjaamo Turun seudulla?
havericky
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja havericky »

Palaako vikavalo? Pelaako ilmamäärämittarin läppä?
keppana
'Kadett'
'Kadett'

Mitään tarpeettomia valoja ei taulussa pala. Itse olen melko käsi autojen kanssa, joten miten pystyn tutkimaan ilmamäärämittarin läpän toimivuuden? Kiitoksia jo etukäteen - kaikki vinkit ovat tarpeen...
KaPa...
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja KaPa... »

Mulla teki kanssa tollai, tossa muutama kuukausi sitten, ja vikaa etittiin puolin ja toisin, tuli tosin hankittua samalla uusi sytytyspuola ja ohjausyksikkö. Ja ei vieläkään toiminu... sitten otettiin virranjakaja auki, niin siitä oli se tunto menny hajalle... uusi maksaa noin 40e tosin mulle ei löytyny kun joku volvon malli...mutta kävi kuitenkin
opelio
'Kadett'
'Kadett'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja opelio »

kannattaa tarkistaa ruiskun vedenlämpö anturi, itsellä oli samanlaisia ongelmia kun liitin irtoili
keppana
'Kadett'
'Kadett'

Laitetaan nyt tänne, jos tästä jotain apua olisi jollekin tulevaisuudessa.

Eli vika löytyi pitkällisen taistelun jälkeen... Auto kävi yhdellä pikkukorjaamolla, merkkihuollossa ja lopulta vielä yhdessä pikkukorjaamossa - jossa jaksettiin panostaa hieman vian etsintään...

Yläkuolokohdan tunnistin ja m. lämpötilantunnistin meni vaihtoon. Ja olihan siellä samalla hoidettu muutama muukin pikkujuttu kuntoon, mutta ne ei liity tähän.
Vastaa Viestiin