Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Mikähän mahtaa olla kun C20NE käy tyhjäkäyntiä n.1300 rev/min, joskus vähän ylikin. Lisäilmaluisti voi tietysti olla tukossa, mutta kun tyhjäkäynti ei souda ollenkaan...
aikoinaan ostin vectraan ilmamääränmittarin ja se makso käytettynä 300 markkaa ja oli vähän ajetusta autosta elikkä laita vaik tonne ostetaan puolelle ilmotus ja kato mitä tarjotaan. sitä ei motonetista saa ja uusi opel osa voi olla tosi kallis. sen voi avata sen ilmamäärämittarin kannen ja tarkistaa se kuluneisuus siitä mustasta pinnasta missä se viiksi liikkuu elikkäs jos se on kulunut puhki siitä tyhjäkäyntialueelta niin sitte voi oireilla. putsauskin voi toki auttaa ja siihe on noi korvien rassausvehkeet hyviä.
<font size=-1>[ This Message was edited by: vectra kadett on 2004-01-29 22:35 ]</font>
Onko aina ollut nuin korkea? Onko laitettu/kytketty joku liitin tai joku mikä saa huijaamaan että autossa olisi ilmastointi ja sen takia nousee kierrokset? Minulla calibrassa 800 kierrokset.
En pysty tarkkaan sanomaan, että onko aina ollut noin korkea. Auto on ollut minulla vasta n. kolme kuukautta ja mistään ilmastointivirityksistä en tiedä. Tänään kävi tyhjäkäyntiä n. 1100 R/min eli näyttää vähän riippuvan päivästä tuokin. Pitänee sitä ilmamäärämittaria tutkiskella kunhan ehtii. Polttoainetta auto on vienyt vähän vajaa 8 litraa satasella, lähes pelkästään matka-ajoa. Luulisi menevän hiukan vähemmälläkin, mikä myös viittaa siihen että ilmamäärämittarissa voi olla jotain pientä vikaa...
J.R
<font size=-1>[ This Message was edited by: viz on 2004-01-30 20:35 ]</font>
Löytyy varmaan automaattiryyppy? Voisikos se olla kokoajan päällä mulla meinaan corsassa oli samaista ongelmaa ja osoittautui automaattiryypyn olevan kokoajan päällä, ryypyn vaihoin niin toimi kuin unelma;)
Taitaa nuo ryypyn tehtävät hoitua myös Motronicin toimesta, eli mitään erillistä "automaattiryyppyä" ei ole. Tietysti jos esim. moottorin lämpötila-anturi on sökö niin ohjainboksi toimii koko ajan rikastus päällä...