Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Mites muiden diesel Omegoiden automaattilaatikko toimii? Olen ihmetellyt tuossa oman Omegani laatikon toimintaa. Paikaltaan kun polkaisee kaasun pohjaan D asennossa lähtee mielestäni aika laiskasti.. Nostaa kierrokset n. 2500 rpm ja pitää ne siinä luistattaen mielestäni aika reippaasti, kunnes nopeus nousee 60-70km/h, jolloin laatikko niinkuin vaihtaa alaspäin jolloin kierrokset nousee reilusti ja alkaa kiihtymään todella paljon paremmin. Maantienopeuksilla toimii mielestäni hyvin, eli kun polkaisee kaasun pohjaan niin vaihtaa alaspäin, jolloin antaa kierrätää lähes punaviivalle asti ennen kuin vaihtaa ylös. Ja kiihtyy ihan normaalisti.
Sport asennolla nostaa paikaltaan lähtiessä kierrokset hieman korkeamalle n. 3000 rpm, mutta toimii muuten samalla tavalla.
D:llä 0-100 km/h ottaa noin 20sek. Sportilla pääsee n. 17 sekuntiin. Käsin vaihtaen menee alta 13 sek mikä lienee autolle ilmoittu arvo. Autohan on Omega B caravan 2.5 td -96.
Yksi mistä vois johtua laatikon tollanen käyttäyminen on öljymäärä. Käy kysyy viel Nätkiniltä uudestaniitystä hän on aikas pätävä noissa automaattilaatikko hommissa.
Yritin varata aikaa öljynvaihtoon ym pieneen tarkastukseen. Mutta tuntuu, että sillä on kiirettä kun ei uskaltanut luvata mitään. Pyysi soittamaan ensi viikolla uudestaan.
Kannattaa odottaa että pääset käymään hänen luonaan. Käsittääkseni mitä olen kuullut taitaa tää Nätkin olla yksi suomen parhaista automaattilaatikon huoltajista. Mulla oli oma auto juuri hänellä öljynvaihdossa syksyllä maksoi muistaakseni öljyt + suodatin 110€. Loota toiminut sen jälkeen kuin unelma (täytyy koputtaa puuta)
Nyt on öljyt vaihdettu ja vikakoodit luettu. Laatikko antaa vikakoodia 82 ja 72. Koodi 82 tarkoittaa ilmeisesti valintavivun virhettä. Täytyy siis putsata valitsin. Saivat myös koodin 72 väärä polttoainesignaali DDE:ltä. Mitä mahtaa tarkoittaa?
Kyllä toi oman td:n laatikko toimii niiku pitää, eli vetää punaselle asti jne. Olisikohan ollut joku 13s ilmoitettu 0-100km/h tuolla automaattilaatikolla.