vectran käyntiongelma tyhjällä tankilla
Onko ideoita mikä mahtaa piinata kun on seuraavanlainen ongelma. Elikäs kun mulla on tankissa jäljellä noin 10-15l bensaa, alkaa ilmeisesti bensan syöttö takkuamaan. nimittäin vehje meinaa hyytyä kun kakkosella tai kolmosella painaa kaasua. Kun tankissa on ennemmän bensaa kun toi 10-15l niin mitään ongelmaa ei ole. Auto oli Opel-huollossa piuhan päässä ja antureissa ei näyttänyt olevan vikaa. Epäilivät bensapumppua 99% varmuudella. Vaihdatin bensapupun mutta vika ei hävinnut. Lisäksi bensan suorattimet on vaihdettu ja myös masinolin käyttöä olen kokeillut,ajattelin jos talvi tekee kiusaa. Auto on vectra 2.6 V6. Pitää vissiin koittaa masinolin käyttöä itseeni niin lievittää ainakin vitutusta.
Tankin tuuletuksen toimimattomuus ei pitäisi tulla vain pienellä pamäärälle, paremminkin suurella, mutta hyvä sekin on tarkastaa.On 2004-02-10 15:59, vee6 wrote:
Onko ideoita mikä mahtaa piinata kun on seuraavanlainen ongelma. Elikäs kun mulla on tankissa jäljellä noin 10-15l bensaa, alkaa ilmeisesti bensan syöttö takkuamaan. nimittäin vehje meinaa hyytyä kun kakkosella tai kolmosella painaa kaasua. Kun tankissa on ennemmän bensaa kun toi 10-15l niin mitään ongelmaa ei ole. Auto oli Opel-huollossa piuhan päässä ja antureissa ei näyttänyt olevan vikaa. Epäilivät bensapumppua 99% varmuudella. Vaihdatin bensapupun mutta vika ei hävinnut.
Papumpun vaihdon yhteydessä vaihtuiko paljon uutta, Eli vaihdettiinko pelkkä pumppu vai koko tankkivastus pumppu kompleksi.
Muutamia kyseiseen liittyviä ongelmia olen kuullut muissa merkeissä.
- Palaava pa pumppaa ejektorin avulla polttoinetta pumpun ympärillä olevaan säiliöön (onkohan paluuvirtausta?)
- Palaava pa nostaa kaksi osaisesta säiliön osiosta pata pumpun puoleiseen osioon (ei taida olla kaksi osainen säiliö)
- Tankkivastus paketti ns. ämpärin tyyppinen, jos alhaalla oleva sihti on tukussa niin se täyttyy vain yläkautta. Joten auto toimii kunnolla vain täydellä tankilla. Tämä uskoisin sopivan Vectraan, mutta papumpun vaihdon yhteydessä se oli pitänyt huomata.
j.h
Eilen rupesi Astra (x16sz)hyytymään liikkeelle lähdettäessä ja kone mietti muutenkin ihmeellisen pitkään vaihteen vaihdon jälkeen. Syy taisi selvitä- aktiivihiilisuodatin tukossa, kun tankki on hieman rutussa ja bensakorkkia ei meinannut saada irti. Ei kai ole muita vaihtoehtoja...?
Porasin reiän täyttöaukon reunaan ensiavuksi. Entäpä jos ottaisi koko ah-suodattimen pois? Miten vaikuttaa?
Porasin reiän täyttöaukon reunaan ensiavuksi. Entäpä jos ottaisi koko ah-suodattimen pois? Miten vaikuttaa?